Plenul Consiliului Județean a aprobat astăzi, 15 aprilie, în cadrul unei ședințe extraordinare, un proiect de hotărâre prin care managerii și directorii instituțiilor de cultură din subordinea Consiliului Județean Mureș sunt obligați să dispună trimiterea în șomaj tehnic a acelor angajați care, din cauza restricțiilor impuse de pandemia COVID-19, nu își mai pot desfășura activitatea, conform unui comunicat emis de CJ Mureș.
Hotărârea aprobată afectează aproximativ 300 angajați ai instituțiilor de cultură, în principiu artiștii Filarmonicii de Stat Târgu Mureș, ai Ansamblului Artistic Mureșul, ai Teatrului Ariel, precum și o parte din angajații Muzeului Județean Mureș, Bibliotecii Județean Mureș și ai Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș care ar trebui trimiși în șomaj tehnic. În cadrul acestor instituții va fi păstrat acel personal necesar întreținerii clădirii și asigurării unei minime activități administrative, se mai precizează în același comunicat.
Cele mai citite articole
Nu putem spune că nu este un prim pas pozitiv, extrem de necesar și obligatoriu de aplicat și primăriilor din toate localitațile mureșene, în special la cele care își mai și permit să plătească urări de sărbători în presă, în plină criză din cauza pandemiei de coronavirus. Totodată, rămânem la părerea că 75% plătit tot de la bugetul de stat, unora cu salarii de peste 5.000 de lei pe lună, stând acasă, este o măsură insuficientă, cea mai bună fiind cea de asigurare a venitului minim pe economie, așa cum am scris pe larg în acest material: Ce LUCREAZĂ bugetarii din administrația locală mureșeană și câți bani primesc!
MS / Foto: caracter info