Comunicarea la locul de munca. Importanta si beneficii

de WTA.ro

Există numeroase studii care arată că dialogul deschis la locul de muncă este mai important pentru angajați chiar decât pachetele salariale personalizare. 81% dintre millenials susțin că ar lucra mai degrabă într-o companie care permite comunicarea sinceră, clară și constantă, decât una care oferă abonamente la sală sau prânz gratuit. Iar în același timp, doar 15% consideră că au parte de o comunicare sinceră la locul de muncă. Cei din generația boomer își doresc la rândul lor un bun schimb de feedback-uri, însă sunt mai puțin dispuși să comunice cu adevărat ce au de spus.

Cu aceste cifre în minte, nu este greu să ne dăm seama cât de importante sunt discuțiile deschise pentru cei care care au putere mare de muncă în prezent. Aceleași principii le au și angajatorii, doar că studiile arată că aproximativ 69% manageri nu se simt confortabil să discute cu angajații din varii motive. Din cauza barierelor de comunicare și diferențelor dintre generații multe companii riscă să piardă oameni, să întârzie rezolvarea task-urilor și chiar să câștige pe nedrept o reputație mai puțin profesionistă. Cu ajutorul cursurilor de comunicare internă, ședințelor săptămânale și dezvoltarea unei culturi organizaționale, atât angajații, cât și angajatorii vor avea un grad de satisfacție crescut și un randament îmbunătățit.

Comunicarea se poate verbal, față în față, pe mail sau prin intermediul programelor care permit gestionarea taskurilor de la distanță, precum Microsoft Teams. Este important ca toți membri echipei să fie ascultați și înțeleși.  

Comunicarea la locul de muncă reduce gradul de confuzie 

Comunicarea la locul de muncă reduce gradul de confuzie

Conform statisticilor, aproximativ 57% dintre angajați spun că nu primesc instrucțiuni clare pentru îndeplinirea task-urilor de zi cu zi. Cu o comunicare clară și un feedback sincer, sarcinile se pot duce la bun sfârșit mult mai rapid și corect.

O bună comunicare la locul de muncă construiește încredere

O bună comunicare la locul de muncă construiește încredere

Toate părțile implicate într-o organizație petrec mult timp și consumă energie spre binele propriu și al companiei. Dacă orele petrecute zilnic la locul de muncă au în spate îndoieli, atunci obiectivele pe termen lung nu vor fi atinse.

Capacitatea de a asculta activ și de a accepta puncte diferite de vedere sunt atribuite pe care fiecare membru a unei echipe trebuie să și le însușească. Astfel, va crește încrederea, iar la sfârșitul ședințelor se va putea spune că s-au luat decizii analizând fiecare aspect și implicit bunăstarea tuturor este pe primul loc. 

Pentru a crește încrederea între membrii echipelor, este important ca managerul să o construiască, să o prezinte ca un model, iar atitudinea se va extinde și între coechipieri. Astfel îndeplinirea sarcinilor se va face organizat, având ca bază încrederea deplină că fiecare poate duce la bun sfârșit ce are de făcut.  

Productivitatea la locul de muncă este crescută cu ajutorul comunicării

Productivitatea la locul de muncă este crescută cu ajutorul comunicării

Atunci când toți membrii echipei înțeleg ce rol trebuie să îndeplinească și ce așteptări trebuie să aibă de la cei din jur, se pot concentra pe sarcinile pe care le au. 

Nu vor exista distrageri sau discuții neproductive și vor știi exact la cine să apeleze atunci când este cazul. 

Comunicarea previne sau rezolvă conflictele 

Comunicarea previne sau rezolvă conflictele

Cele mai citite articole

Cel mai important aspect într-o comunicare eficientă dedicată prevenirii potențialelor conflicte sau rezolvarea unora existente este ascultarea tuturor părților implicate. Acceptarea punctelor diferite de vedere și găsirea unei soluții care împacă punctele de vedere a autorilor va aduce rezultate bune pe termen lung. 

Comunicarea oferă direcție

Comunicarea oferă direcție

Când un feedback nu este dat punctual și discutat cu atenție, trebuie repetat iar și iar. Setarea obiectivelor clare și găsirea unor modalități constructive de a arata și repara ce nu funcționează va face ca întreaga echipă să continue îndeplinirea taskurilor cu succes. 

În același timp, feedbackul este un proces de continuă învățare care contribuie la stabilirea unor strategii, la dezvoltarea unor produse și la legarea relațiilor.

Este important de înțeles faptul că feedbackul intern vine din trei direcții:

  • de la angajat la angajat
  • de la angajator la angajat
  • de la angajat la angajator

Toate sunt la fel de importante și necesită atenție și implementare. 

Comunicarea la locul de muncă crește satisfacția angajaților

Comunicarea la locul de muncă crește satisfacția angajaților

Fie că se face din partea angajatului către angajator sau din partea angajatorului către angajat, comunicarea eficientă ajută la creșterea satisfacției. Odată cu acest aspect, de la sine vine și proactivitatea și îndeplinirea task-urilor cu mai mult drive.

Atunci când nu există comunicare, nici una din părțile implicate nu are cum să știe dacă merge în direcția bună sau nu, iar sarcinile zilei sunt îndeplinite încet, cu îndoială.

Comunicarea la locul de muncă motivează angajații

Comunicarea la locul de muncă motivează angajații

O atmosferă caldă la birou și o comunicare sinceră face ca toți cei implicați să se simtă confortabil alături de colegi. Astfel, sunt mai motivați să lucreze eficient datorită relațiilor bune pe care le au la locul de muncă, iar competiția care nu își are locul dispare. Adesea, când angajații nu își găsesc prieteni în care pot avea încredere își caută un nou loc de muncă unde se simt bineveniți. 

Sursa Foto: Pixabay

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa