Ți-ai văzut visul realizat după foarte multă muncă și acum te gândești cum să atragi primii clienți? Ai ajuns în locul potrivit deoarece îți vom explica mai departe anumite aspecte ce țin de tacticile de marketing pe care le poți folosi ca să-ți faci afacerea cunoscută. Clienții reprezintă seva oricărei companii, iar ca proprietar de business fără îndoială știi acest lucru, însă este o adevărată provocare să primești atenția mai multor categorii de oameni. Descoperă în continuare câteva moduri prin care poți să-ți promovezi business-ul nou lansat și cum să atragi primii clienți:
Identifică publicul țintă
Ca să poți să-ți vinzi produsele sau serviciile trebuie ca, înainte de toate, să știi cui te adresezi. Este mult mai ușor să-ți adaptezi strategiile de promovare tipului de consumatori pe care îi cauți. Chiar dacă ți se pare că afacerea ta se adresează unui grup vast de oameni precum “toți bărbații” sau “toate femeile”, în realitate nu faci decât să supraestimezi piața, lucru care te va împiedica să transmiți potențialilor clienți mesajele potrivite cu privire la specificul business-ului tău.
Construiește un website pentru afacerea ta
În prezent, site-urile reprezintă inima unui brand. Aproape orice persoană are un smartphone și acces la internet, iar toate informațiile de care are nevoie le caută în mediul online. Dacă vrei să atragi clienți trebuie să-ți faci simțită prezența în mediul digital. Construiește un website de prezentare, cu un meniu simplu de înțeles, care să fie configurat și pentru varianta mobile, dar și optimizat pentru motoarele de căutare.
Imediat cum ți-ai lansat afacerea este esențial să îți promovezi compania și pe social media. În utlimii ani, platforme precum Facebook, Twitter, Instagram sau Youtube au devenit surprinzător de importante pentru atragerea și fidelizarea clienților. De regulă, poți aștepta să-ți crești afacerea în mod organic, prin postări interesante, imagini de calitate și texte atractive, dar dacă ești la început de drum și vrei să-ți construiești o listă de clienți poți opta pentru reclamele plătite. Ai posibilitatea de a te adresa publicului targetat și de a atrage o mulțime de clienți, dar totodată și de a măsura impactul pe care îl are promovarea ta pe piață.
Apelează la influenceri
Prin intermediul unor companii, persoane sau alte afaceri care și-au creat de-a lungul timpului o bază de clienți ai posibilitatea de a ajunge mai rapid în fața unui public relevant. Chiar dacă ești la început de drum și nu ai un buget prea mare pentru investiții în marketing, ai posibilitatea de a te folosi de produsele sau serviciile tale. Găsește influenceri dispuși să le testeze, iar apoi să vorbească despre afacerea ta pentru ca oamenii să intre mai ușor în contact cu brandul pe care îl promovezi. Totuși, ai grijă să te asociezi cu influenceri care să se identifice cu valorile și produsele sau serviciile companiei tale, pentru că doar așa vei putea să transmiți publicului țintă informația corectă despre afacerea ta.
Încearcă să le oferi oamenilor o experiență mai bună
În general, clienții cumpără de la cei care sunt pe placul lor, pe care îi simt ca fiind corecți și onești. Ai grijă să nu exagerezi cu nimic în materialele tale de marketing pentru că s-ar putea să ai succes doar pe termen scurt. Cea mai bună metodă de a atrage clienți este să emani sinceritate și să le oferi oamenilor o experiență mai bună față de competitori, nu doar să susții acest lucru în promovările tale.
Oferă servicii, produse sau mostre gratuite
În funcție de specificul afacerii tale, oferă-le oamenilor anumite lucruri gratuite care să-i aducă aproape de afacerea ta. Acesta este un pont sigur pentru a câștiga primii clienți, însă condiția este ca ceea ce dai gratis să fie de calitate și folositor. Cu siguranță, un calendar personalizat poate atrage atenția câtorva consumatori, dar dacă optezi pentru o mostră gratuită dintr-un produs sau un obiect cu care să impresionezi, ca de exemplu un mic calculator pentru birou, fără îndoială vei reuși să atragi atenția oamenilor.
Reducerile, ofertele și promoțiile de început au și ele o importanță aparte printre clienți, așa că încearcă să te folosești de ele dacă vrei să-ți faci afacerea cunoscută cât mai repede. Nu este ușor să dezvolți o afacere, însă dacă o promovezi cu atenție și încerci să anticipezi nevoile clienților, ai toate șansele să construiești un business de succes.