Bilanțul pentru 2019 al ISU Suceava: 13.152 ieșiri la intervenție, aproape 12.000 fiind situații de urgență

de WTA.ro

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Bucovina” al județului Suceava și-a prezentat Evaluarea anuală a unității, pentru anul 2019.

Astfel, potrivit Purtătorului de cuvânt, Slt. Alin Găleată, în 2019, la nivelul zonei de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava au fost înregistrate 13.152 ieșiri la intervenție. Dintre acestea, 11.582 au reprezentat situații de urgență (în medie 31,73 pe zi).

Redăm mai jos comunicatul ISU Suceava:

Activitatea a avut loc, în data de 23 ianuarie, în Sala
„Ștefan cel Mare” a Palatului Administrativ din Suceava și s-a bucurat de
prezența prefectului județului Suceava – Alexandru Moldovan, a
vicepreședintelui Consiliului Județean – Viorel Seredenciuc, a primarului
municipiului reședință de județ – Ion Lungu, a managerului general al spitalului
de urgență Suceava – Vasile Râmbu și a președintelui Autorității Teritoriale de
Ordine Publică (ATOP) – Vasile Tofan,  precum
și a șefilor de instituții sau unități cu funcții de sprijin în Comitetul
Județean pentru Situații de Urgență.

La finalul prezentării bilanțului,
inspectorul șef al pompierilor militari suceveni, colonelul Costică Ghiață, a
înmânat unor colegi Diplome de Excelență și Plachete ale Inspectoratului pentru
Situații de Urgență „Bucovina” al județului Suceava, pentru merite deosebite și
pentru spiritul de sacrificiu dovedit în nobila misiune de apărare a vieții
semenilor. Vorbim despre doi colegi care au dovedit, încă o dată, că noi,
salvatorii, suntem activi 24 din 24 de ore. Doi colegi care, deși se aflau în
timpul liber, nu au rămas indiferenți la suferința semenilor și s-au implicat,
salvând, fiecare, câte o viață.

Primul, Plt.maj. Adrian STOICA, subofițer operativ principal în cadrul
Detașamentul de Pompieri Fălticeni.

            În data de 22 august, puțin după miezul
nopții, subofițerul se întorcea spre casă de la Aeroportul din Iași, iar în
apropiere de localitatea Ruginoasa, a observat urmele unui accident rutier, mai
precis o mașină răsturnată pe câmp.

            Paramedic
cu state vechi, subofițerul a oprit și s-a îndreptat spre locul accidentului.
S-a dus spre mormanul de fiare, care s-a oprit din răsturnare pe o laterală,
unde a găsit o fată încarcerată, într-o poziție ce nu-i permitea să respire
corect, punându-i viața în real pericol.

            Subofițerul
nu a mai stat pe gânduri. S-a strecurat prin luneta mașinii, printre
împletitura de tablă, până la tânăra adolescentă, a poziționat-o corect și i-a
susținut capul până la sosirea pompierilor militari din Pașcani.

În tot acest timp, care a părut o veșnicie, plutonierul major Adrian
Stoica i-a fost alături fetei, ca un înger păzitor, iar datorită lui fata de 16
ani este în viață.

Al doilea coleg, Plt.adj. șef Cristi Bîrsanu, subofițer operativ principal în
cadrul aceleiași subunități, din Fălticeni.

            În data de 3 decembrie, subofițerul se afla
în timpul său liber, după o tură obositoare de serviciu, când a aflat că în
localitatea sa, o fată căzuse într-o fântână.

Cunoscând foarte bine familia victimei, a ajuns imediat la fața locului,
unde vecinii pregătiseră deja o frânghie pentru coborâre. Plutonierul major
Cristi Bîrsanu a analizat rapid situaţia, s-a asigurat şi a coborât în fântâna
adâncă de 31 de metri. Acolo a stabilizat victima şi a comunicat permanent cu
biata fată de doar 23 de ani, care era traumatizată fizic, hipotermică şi în
pragul unui atac de panică.

            Cei
doi au fost extrași de către echipajele de la Detașamentul de Pompieri
Fălticeni, ajunse ulterior la fața locului. Din fericire, tânăra a scăpat doar
cu leziuni ușoare, iar datorită colegului nostru, aceasta a petrecut
Sărbătorile de iarnă în familie.

„Îi felicităm și ne mândrim cu ei,
pentru că cei doi pompieri militari reprezintă adevărate modele de urmat pentru
toți cei care și-au ales vocația de salvator”, a conchis colonelul Costică
Ghiață.

Atașăm comunicatului un rezumat al
Analizei activităţilor desfăşurate de Inspectoratul pentru Situaţii de  Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava,
pentru anul 2019.

Obiectivul fundamental al întregii activităţi desfăşurate la nivelul Inspectoratul
pentru Situații de Urgență „Bucovina” al județului Suceava pe parcursul anului
2019 a vizat consolidarea şi dezvoltarea capacităţii operaţionale de răspuns
prin eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de
urgenţă, concomitent cu creşterea capacităţii de răspuns integrat în situaţii
de urgenţă medicală, incendii şi protecţie civilă, precum şi cu implementarea
unor noi standarde, proceduri operaţionale şi tehnologii moderne în vederea
menţinerii sub control a riscurilor potenţiale şi asigurării stării de
normalitate a vieţii comunităţilor din zona de competenţă.

            În
domeniul apărării împotriva incendiilor
, principalele obiective avute în vedere pentru anul 2019 au vizat
reducerea numărului de obiective puse în funcţiune fără a deţine autorizaţie de
securitate la incendiu, continuarea şi diversificarea formelor şi mijloacelor
de informare preventivă, precum şi asigurarea transparenţei în relaţia cu
societatea civilă.

Acțiunile
preventive întreprinse în perioada analizată au constat în efectuarea a:  

  • 424 de
    controale la operatori economici, faţă de 226 de controale executate în anul
    2018, în creștere cu  87,61%;
  • 424 controale
    la instituţii, faţă de 277 de controale executate în anul 2018, în creştere cu 53,06%;
  • 209 de
    controale la obiective de investiţii, faţă de 164 controale executate în anul
    2018, în creştere cu 27,43%.

Acest fapt se
datorează fondului de timp alocat pentru participările în comisii (recepţie la
terminarea lucrărilor, soluţionării unui număr mult mai mare de solicitări de
asistenţă tehnică de specialitate), precum şi a executării activităților de
asistență tehnică de specialitate pentru autorizarea unităților de învățământ.

În
acţiunile de prevenire efectuate au fost
constatate
4.512 deficienţe, în creștere cu 65,94% față de anul 2018,
numărul acestora în anul precedent fiind de 2.719.

Dintre
acestea:

  • 562
    deficienţe au fost soluţionate operativ pe timpul controalelor, în creștere cu 131,27% față de anul 2018, când
    au fost soluționate 243;
  • 3.952
    deficienţe au fost sancţionate, în creștere cu 64,73% față de anul 2018, când
    au fost sancționate 2.399.

În
perioada 01.01-31.12.2019 a fost aplicat un număr de 333 de amenzi, comparativ cu 210 amenzi aplicate în anul
2018 (în creștere cu 58,57%). Cuantumul amenzilor aplicate a fost de 1.373.000
lei, comparativ cu 1.298.200 lei în anul 2018 (în creştere cu 5,76%).

Numărul de
avertismente aplicate este 3.619, comparativ cu 2.189 avertismente în anul
2018 (în creştere cu 65,32%).

Din analiza sancţiunilor aplicate de
inspecţia judeţeană a rezultat faptul că valoarea medie a amenzilor este de
4.123,12 lei.

Ca urmare a numărului
mare de incendii de vegetație uscată înregistrate în anul 2019 s-au executat un număr de 82 controale imediat ce a fost sesizată prin Apelul 112
arderea necontrolată, fiind aplicate 42 sancțiuni contravenționale în urma controalelor desfășurate: 37 amenzi
în cuantum de 92.500 lei și 5 avertismente verbale.

În anul
2019 au fost înregistrate şi soluţionate în termenul legal un număr de 965
cereri pentru eliberarea avizelor, autorizaţiilor şi altor acte de securitate
la incendiu şi protecţie civilă,
comparativ cu 1.009 solicitări în
2018 (în scădere cu 4,36%).

Față de
anul 2018 se poate observa o creștere a ponderii de participare în comisiile
tehnice constituite la nivel județean, astfel cadrele inspectoratului au
acordat asistență tehnică de specialitate, făcând parte din 103 comisii, faţă
de 86 în anul 2018 (în creştere cu 16,5%).

O atenţie deosebită s-a acordat soluţionarii celor 80 petiţii şi
sesizări ale cetăţenilor
,
comparativ cu 87 în anul 2018 – în scădere cu 8,75% (13 dintre acestea
fiind în domeniul avizării-autorizării, 66 în domeniul apărării împotriva
incendiului și una în domeniul prevenirii dezastrelor).

În anul 2019, s-au înregistrat 575 solicitări de asistenţă tehnică
de specialitate
(faţă de 730 cereri în anul 2018, în scădere cu 27,17%),
din care 574 pe segmentul avizare-autorizare şi una pe segmentul prevenirea
incendiilor, cereri soluţionate în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.

Pe teritoriul judeţului îşi desfăşoară activitatea şi o serie de agenţi
economici autorizaţi să execute lucrări în domeniul apărării împotriva
incendiilor, drept pentru care au fost executate un număr de 50 audituri de
supraveghere
în conformitate cu prevederile O.M.A.I. 87/2010 (comparativ cu 32 în anul 2018, o creștere
cu 56,25%).

În domeniul operativ, acţiunile de intervenţie au fost
îndeplinite de către Centrul Operaţional Judeţean, respectiv cele 9 (nouă)
subunităţi de intervenţie şi 2 (două) puncte de lucru, personalul operativ
participând la acţiunile complexe de intervenţie în cadrul grupărilor operative
sau în cadrul grupelor de sprijin constituite la nivelul reşedinţei
inspectoratului.

În perioada de referinţă, la nivelul
zonei de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al
judeţului Suceava au fost înregistrate 13.152 ieșiri la intervenție.

 Dintre acestea, 11.582 au reprezentat situații de urgență
(în medie 31,73 pe zi), repartiția
acestora pe tipuri de intervenție este următoarea:

  • 8.898 cazuri
    de urgenţă asistate de S.M.U.R.D. (76,82%), față de cele 7.883 cazuri în anul
    2018;
  • 902 incendii
    (7,78%), față de cele 746 în anul 2018, din care:
  • 704 
    incendii propriu-zise, față de cele 708 înregistrate în anul 2018;
  • 198 incendii de vegetaţie uscată şi
    resturi menajere, în creștere considerabilă față de cele 38 incendii în anul
    2018;
  • 122 alte
    situaţii de urgenţă (1,06%), față de cele 140 în anul 2018;
  • 87 intervenții
    pentru asistenţa persoanelor (0,76%), față de cele 114 în anul 2018;
  • 1.573 acţiuni
    pentru protecţia comunităţilor (1,19%), față de cele 2.493 în anul 2018;
  • 1.219 recunoașteri și 83 exerciții.

Au mai fost înregistrate
de asemenea 137 întoarceri din
drum, 109 deplasări fără intervenţie și 22 alarme false.

Incendiile constituie în continuare unul din
principalele riscuri gestionate de pompierii 
militari suceveni, în perioada supusă analizei, pe teritoriul judeţului
au avut loc 902 incendii (în medie 2,47 pe zi), faţă de 708 incendii produse în
anul 2018, numărul acestora fiind în creștere cu 21,5%.

Din cele 704 incendii produse la
locuințe particulare, operatori economici și alte instituții (în medie 1,92 pe
zi), rata incendiilor a fost de 97,77 la suta de mii de locuitori, respectiv
82,31 la mia de kilometri pătraţi.

Cauza probabilă de producere a
incendiilor în județul Suceava a avut următoarea pondere:

  • 23% –
    instalații electrice defecte;
  • 6% – sisteme
    de încălzire defecte, nesupravegheate sau improvizate;
  • 31% – coș de
    fum defect sau necurățat;
  • 8% – fumatul
    în locuri nepermise;
  • 9% – foc
    deschis (în spații deschise);
  • 6% – acțiune
    intenționată;
  • 17% – alte
    cauze.

Pe timpul intervenţiilor desfășurate
de inspectoratul nostru în anul 2019 au fost salvate un număr de 22 de persoane (din care 18
de adulţi şi 4 copii), în anul 2018 fiind salvate 50 de persoane (din care 38
de adulţi şi 12 copii), în anul 2019 au fost salvate 274 de animale şi 289 de păsări, în anul 2018
fiind salvate 582 de animale şi 255 de păsări, în anul 2019 au fost salvate bunuri în valoare de peste 114 milioane de
lei, în anul 2018 fiind salvate bunuri în valoare de peste
100 milioane de lei.

În anul 2019 s-au înregistrat 39 victime (din care
decedaţi: 27 adulţi şi 1 copil, iar răniţi: 9 adulţi şi 2 copii),
în timp ce în anul 2018 s-au înregistrat 46 victime (din care decedaţi: 21
adulţi și 3 copii, iar răniţi: 19 adulţi şi 3 copil), în anul 2019 au fost
înregistrate 50 de animale şi 141 păsări moarte, în comparație cu anul 2018 când au
murit 42 animale şi 582 păsări, în anul 2019 au fost înregistrate pagube în
valoare de aproximativ 14,85 milioane de lei, mai mică
comparativ cu 2018, când s-au înregistrat pagube de aproximativ 15 milioane de
lei.

Cele mai citite articole

În perioada analizată au fost depuse
la sediul inspectoratului nostru în vederea avizării un număr de 78 planuri de intervenţie, 72 dintre acestea primind aviz favorabil.

Pe parcursul anului anterior,
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava a
asigurat climatul normal de desfăşurare din punct de vedere al prevenirii şi
stingerii incendiilor, respectiv din punct de vedere al primului ajutor medical
pentru un număr de 557 manifestări (față de cele 389
manifestări în anul 2018).

În ceea ce priveşte asistenţa
medicală de urgenţă şi prim-ajutor calificat
, echipajele SMURD din
cadrul subunităților de intervenție au intervenit la 8.329 cazuri,  
acordând ajutor medical de urgenţă sau descarcerare la 8.312 persoane
(770 copii și 7.542 adulți).

În anul
2019, echipajele SMURD au intervenit la un număr de 639 accidente rutiere,
evenimente în creștere comparativ cu anul 2018 (603 accidente). În cadrul
accidentelor rutiere înregistrate anul anterior, au fost asistate medical 781
persoane, 10 dintre acestea fiind declarate decedate la sosirea forțelor de
intervenție.

Numărul total de paramedici formaţi în prezent la nivelul
inspectoratului este de 267
.

Pe
linia managementului operaţional, au
fost monitorizate situaţiile de urgenţă produse în zona de competenţă,
luându-se măsuri de informare operativă, cu privire la iminenţa producerii sau
manifestarea unor situaţii de urgenţă: a factorilor responsabili, a factorilor
de răspundere de la nivelul judeţului şi a populaţiei.

În anul precedent s-au recepţionat
prin intermediul „SNUAU 112”, în dispeceratul STS Suceava un număr de 246.567 apeluri de urgenţă din care 127.291 fiind gestionate de personalul din cadrul
disceperatului comun ISU-SAJ, ponderea fiind de 51,63% din totalul apelurilor pe
judeţ, aspect care exprimă volumul şi frecvenţa evenimentelor negative în care
sunt implicaţi cetăţenii judeţului, vulnerabilitatea operatorilor economici, a
localităţilor şi infrastructurilor din zona de competenţă. De remarcat este
faptul că luna cea mai solicitantă pentru dispecerii inspectoratului nostru a
fost ianuarie, aceştia gestionând un număr de 14.479 apeluri de urgenţă. La polul
opus se află luna iulie, cu un număr de 9.369 apeluri de urgenţă gestionate.

În anul 2019 s-au recepționat de la instituţiile specializate 430 de mesaje de informare, avertizare şi
atenţionare meteo-hidrologice.

În baza procedurilor existente, în situaţia producerii unor evenimente
deosebite şi la primirea mesajelor de avertizare şi atenţionare
hidrometeorologice, personalul operativ din dispeceratul comun a transmis cu
prioritate, prin aplicaţia SMS/STS, 
aproximativ 70.000 de
mesaje de informare
membrilor Comitetului
Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Comitetelor Locale pentru Situații de
Urgență şi  instituţiilor care asigură
funcţiile de sprijin în managementul situaţiilor de urgenţă.

De asemenea,  în perioada
analizată, dispecerii noștri au transmis un număr de 7 mesaje de avertizare RO-Alert (2 pentru fenomene meteo-hidrologice periculoase imediate și 5 pentru
prezența unor urși în zonele populate).

În domeniul pregătirii şi verificării,în
anul 2019 au fost organizate şi s-au desfăşurat 84 de exerciții cu forțe și
mijloace în teren
,
direct proporționale și corelate cu tipurile de risc identificate la nivelul
zonelor de intervenție.

Pentru verificarea viabilităţii documentelor
operative şi a planurilor de cooperare privind răspunsul, intervenţia şi
pregătirea în comun a forţelor specializate, Inspectoratul pentru Situaţii de
Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava a organizat 4 exerciţii judeţene de cooperare, cu forţe şi mijloace în teren
(EXCOM), pe baza unor
scenarii care privesc riscuri specifice, identificate la nivelul judeţului.

Totodată, în perioada
15-17.10.2019, s-a desfăşurat la nivel naţional exerciţiul de conducere SEISM 2019. În acest sens, s-au pus în
aplicare prevederile Concepţiei naţionale de răspuns post-seism, iar
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava a
dispus măsuri pentru activarea Centrului Județean de Coordonare și Conducere,
timp de trei zile, la sediul unității noastre, îndeplinindu-se activități
specifice pentru rezolvarea situațiilor tactice propuse prin Concepția și
scenariul exercițiului.

Pregătirea personalului operativ s-a desfăşurat în baza ordinelor
eşaloanelor superioare, prin cursuri, stagii de formare profesională şi
concursuri, prin desfășurarea de
şedinţe teoretice şi practice (inclusiv recunoaşteri în teren şi exerciţii) la
nivelul personalului operativ, echipaj/ echipă sau tură de serviciu.

Un alt aspect al pregătirii de
specialitate desfăşurat cu personalul operativ al inspectoratului este dat de
participarea pe serii a acestuia la modulele de pregătire I, II, III, IV şi V
organizate periodic la Centrul de Antrenament şi Pregătire de Specialitate
Siret, cât şi la alte centre din ţară (Iaşi, Constanţa, Boldești şi Dolj).

Anul 2019 a fost unul cu rezultate
foarte bune din punct de vedere al activității de pregătire desfășurată în
cadrul Centrului de Antrenament și
Pregătire de Specialitate Siret
. Eficiența și nivelul de profesionalizare
sunt dovedite nu doar de numărul de cursanți, ci și de diversitatea celor care
au parcurs stagiile de pregătire.

Astfel, modulele de pregătire au
ajuns să se adreseze nu doar personalului din cadrul Inspectoratelor pentru
Situații de Urgență, ci și militarilor din cadrul MApN (2 serii) și
subofițerilor din Republica Moldova (2 serii). Totodată, apreciem interesul și
implicarea manifestate prin participarea ofițerilor cu funcții de conducere din
cadrul I.S.U.J. la modulele de pregătire.

            La
C.A.P.S. Siret s-au desfășurat în acest an modulele IV, V, IX și XIV, în baza
planificării seriilor pentru anul de pregătire 01.04.2019-31.03.2020. La
activitatea de instruire a participat au participat un număr de 503 cursanți, din care 25 cadre ale
inspectoratului, 343 pompieri subofițeri și 49 ofițeri pompieri din alte
județe, 20 cadre MApN, 24 pompieri din Republica Moldova și 18 voluntari.

În anul 2019, în cadrul programului de
voluntariat „Salvator din pasiune”, au fost înscriși un număr de 232
voluntari, 171 dintre aceștia au urmat cursul introductiv în cinci serii de
pregătire, iar 127 au urmat cursul de prim ajutor medical de bază.

În ceea ce
priveşte managementul resurselor umane,
la finele anului 2019, statul de organizare al inspectoratului nostru era
încadrat în proporţie de 93,48%.

Activitatea logistică a avut, ca principal obiectiv, realizarea cadrului organizatoric şi
funcţional în vederea asigurării suportului material necesar desfăşurării la
parametrii de performanţă a misiunilor specifice inspectoratului, urmărindu-se
gestionarea optimă, pe criterii de eficienţă economică, a resurselor logistice
şi realizarea unei
corelaţii optime între actul de decizie şi modalitatea de finalizare a
acestuia.

În ceea ce privește dotările pe linie
tehnică, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Bucovina” al județului
Suceava a dispus în anul 2019 de următoarele autovehicule / autospeciale:

  • Dacia Logan  1,6 benzină – 1 cpl. (primită prin transfer
    de la altă unitate M.A.I.);
  • Ambulanță tip B 4*4  VW – 5 cpl. (I.G.S.U. – programul P.O.R.);
  • Ambulanță tip C  Renault Master – 1 cpl. (I.G.S.U. – programul
    P.O.R.);
  • Dacia Dokker Van – 1 cpl. (primită de
    la IGSU);
  • Autoutilitară Nissan Navara – 1 buc.
    (achiziționată din fondurile Consiliului Județean);
  • Dacia Dokker Van – 1 cpl.
    (achiziționată din fondurile Consiliului Județean).

Activitatea desfăşurată de către compartimentul achiziţii
publice
a avut, ca principal obiectiv realizarea aprovizionării de produse,
servicii şi lucrări, în condiţii de eficienţă economică şi cu încadrarea
strictă în bugetul alocat unităţii.

În sprijinul misiunilor şi
activităţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucovina Suceava, Consiliul
Judeţean Suceava
a alocat în anul 2019 fonduri în valoare de 635 mii lei.

În contextul semnării în data de 27.06.2019 de către Inspectoratul General
pentru Situații de Urgență, în calitatea de Beneficiar Lider, a Contractului de
Grant aferent proiectului LIP „Îmbunătățirea nivelului de siguranță și
securitate a populației în zona transfrontalieră prin intensificarea acțiunilor
comune de instruire și cooperare în domeniul gestionării situațiilor de urgență
– BRIDGE”
, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Bucovina” al județelui
Suceava a devenit partener în cadrul acestui proiect.

Proiectul a fost
selectat pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Comun România – Ucraina  2014 – 2020 (POC RO-UA), Obiectivul tematic 8
– Provocări comune în domeniul siguranţei şi securităţii, Prioritatea 4.2 –
Sprijin pentru activităţi comune în vederea prevenirii dezastrelor naturale şi
antropice, precum şi acţiuni comune în timpul situaţiilor de urgenţă.

Durata
proiectului este de 36 de luni,cu un buget total de aproximativ 7.500.000
Euro
,din care finanțare
nerambursabilă aproximativ 6.800.000 Euro.

Pentru desfășurarea activităților și obținerea rezultatelor de output ale
proiectului ce are ca obiectiv principal construirea unui Poligon pentru
pregătirea de specialitate a personalului de intervenţie în situaţii de urgenţă
din România şi Ucraina”
, inspectoratului județean
i-a fost alocată în buget suma de 4.255.457,77
Euro
.

În anul 2019 a fost atribuit în urma unei proceduri simplificate de
achiziție contractul de prestări servicii ce are ca obiect Întocmirea documentaţie tehnico-economică Proiect
pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (P.A.C.), Proiect de
organizare a execuţiei lucrărilor (P.O.E.), Proiect tehnic de execuţie (P.Th.)
şi acordare asistenţă tehnică proiectant
aferente obiectivului „Poligon pentru pregătirea de specialitate a
personalului de intervenţie în situaţii de urgenţă din România şi Ucraina
”.

Managementul financiar desfăşurat în acest an a fost orientat astfel încât bugetul aprobat să
fie direcţionat către obiective cu rezultate concrete în sprijinirea
gestionării situaţiilor de urgenţă, respectiv să se poată trece de la un buget
de resurse la un buget de politici economice.

În exerciţiul bugetar 2019, inspectoratul a
beneficiat de un buget în sumă de 65.992.300,00 lei, defalcat în:

  • Cheltuieli de personal 64.039.400,00 lei;
  • Bunuri şi servicii 1.950.900,00
    lei.

La sfârşitul lunii decembrie 2019, unitatea a
utilizat integral creditele deschise în cadrul titlurilor, articolelor si
alineatelor pentru care au fost aprobate. Analizând rata utilizării creditelor
bugetare, unitatea realizează o execuție bugetară de 100%, similară cu cea a
perioadei aferente anului precedent.

Informarea populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă s-a concretizat prin transmiterea
către mass-media locală, zonală şi naţională a 115 buletine informative şi
comunicate de presă, precum și 308 informări pe grupul PRESS, din aplicația
WhatsApp. Pe lângă acestea, au mai fost numeroase informări, telefonice sau
prin intermediul SMS-urilor şi al poştei electronice, inclusiv postări pe
reţeaua de socializare Facebook.

În ceea ce priveşte reţelele de socializare,
pagina de Facebook ISU „Bucovina” Suceava a adus o contribuţie de imagine
considerabilă unităţii, având peste 20.000 de abonaţi permanenți.

            Toate
solicitările de informaţii de interes public, 312 cereri înregistrate (4
scrise şi 308 verbale)
, au fost rezolvate favorabil, pe
loc sau în timpul prevăzut de lege.

            Pentru anul 2020, inspectoratul
nostru şi-a stabilit ca priorităţi instituţionale,următoarele:

  • eficientizarea
    acţiunilor de gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii sub
    control a riscurilor şi asigurării stării de normalitate a vieţii comunităţilor
    umane;
  • analizarea
    mediului operațional existent la nivelul zonei de competență, reevaluarea
    criteriilor de performanţă referitoare la mărimea şi particularităţile zonei de
    competenţă, categoriile şi tipurile de riscuri potenţiale, amplasarea,
    dimensionarea, capacitatea şi operabilitatea structurilor şi a subunităţilor de
    intervenție;
  •  perfecţionarea nivelului de pregătire a
    personalului operativ din subunităţile de intervenţie prin implementarea prevederilor
    ordinelor IGSU privind organizarea şi desfăşurarea pregătirii personalului
    operativ din subunităţile de intervenţie ale serviciilor de urgenţă
    profesioniste;
  • reducerea numărului
    de obiective care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu;
  • optimizarea
    acţiunilor de pregătire și educare a populaţiei în domeniul prevenirii și
    gestionării situaţilor de urgenţă;
  • adoptarea unor
    măsuri pentru creşterea transparenţei instituţionale şi a proceselor
    decizionale de la nivelul inspectoratului, precum și a modului de utilizare și
    administrare a fondurilor publice;
  • gestionarea
    activităţilor în vederea implementării proiectului cu finanţare europeană „Poligon
    pentru pregătirea de specialitate a personalului de intervenţie în situaţii de
    urgenţă din România şi Ucraina”
    de la Siret.

Anul 2019 a fost un an
încărcat de evenimente, atât în plan operativ, cât şi în cadrul activităţilor
desfăşurate pe domeniul logistic şi al resurselor umane. Toate eforturile
noastre au fost centrate pe asigurarea unui răspuns optim la toate
intervenţiile din sfera de competenţa a instituţiei noastre precum şi la
adoptarea unei reacţii preventive eficiente.

            Disfuncţionalităţile,
sincopele şi neconformităţile constatate în perioada analizată, la nivelul
compartimentelor respectiv a inspectoratului, au fost analizate detaliat şi au
fost stabilite măsuri de reducere, respectiv eliminare, astfel încât calitatea
activităţilor din anul 2020 să fie mai ridicată.

The post Bilanțul pentru 2019 al ISU Suceava: 13.152 ieșiri la intervenție, aproape 12.000 fiind situații de urgență appeared first on NewsBucovina.

Cele mai citite articole