Managerul de proiect este o profesie prezenta in toate companiile, indiferent de domeniul de activitate al acestora. Rolul sau este un similar cu al unui pilot in avion, fiind esential pentru implementarea oricarui proiect in cadrul companiei, in special atunci cand este vorba de proiecte de afaceri si proiecte interfunctionale.
Responsabil de gestionarea schimbarii, de alegerea metodologiei potrivite de gestionare a proiectelor si de stabilire a prioritatilor, rolul managerului de proiect este de a conduce si de a sprijini implementarea proiectelor, de la nasterea unei nevoi pana la satisfacerea acesteia.
Pentru a putea indeplini acest rol este important ca acesta sa fie un profesionist in domeniul sa de activitate, sa fi urmat un curs project management si sa detin anumite calitati, care il vor ajuta dea cel mai bun randament in dezvoltarea proiectelor pe care le are de condus.
Calitatile unui manager de proiect
Leadership
Cele mai citite articole
Recunoasterea calitatii de lider este esentiala pentru succesul misiunii. Credibilitatea in fata partilor interesate si capacitatea de a fi urmat fac diferenta intre un manager de proiect obisnuit si un lider real, care este ascultat si respectat, care deleaga si isi sprijina echipa zi de zi, lasandu-i fiecaruia un grad mare de autonomie.
Relational
Datorita numeroaselor sale contacte interfunctionale, trebuie sa construiasca si sa mentina relatii solide in cadrul companiei. Cei mai experimentati au construit o adevarata retea interna care le permite sa activeze parghiile potrivite pe masura ce apar proiectele. Inseamna, de asemenea, implementarea unei relatii autentice si de incredere cu clienii, astfel incat acestia sa stie ca se pot baza pe managerul de proiect.
Comunicare
Managerul de proiect comunica in mod constant: cu echipa sa, cu sponsorul, cu sefii de departament, in sedinte, cu clientii etc. Aceasta dimensiune majora trebuie sa fie sustinuta de abilitati reale de comunicare.
Capacitate de convingere
Managerul de proiect comunica pentru a explica, a demonstra si a convinge. Atunci cand este vorba de obtinerea unei prelungiri, a unei extinderi de buget etc., managerul trebuie sa aiba o capacitate de convingere puternica si sa stie sa foloseasca argumentele potrivite pentru atingerea obiectivului sau acordului asupra unei solutii.