Ce poți face pentru a depăși perioada de burnout mai ușor?

de WTA.ro

Dacă ai o viață profesională stresantă sau pur și simplu ești genul de persoană care își face o mie de griji în legătură cu orice, atunci s-ar putea să treci măcar o dată printr-un episod de burnout. Este important să știi cum să gestionezi această perioadă și să faci niște demersuri pentru a putea depăși zilele mai puțin plăcute și a reveni la o rutină zilnică mult mai sănătoasă. Nu ignora problema, ea nu va trece de la sine. Trebuie să faci eforturi constante pentru a putea trece cu bine peste astfel de episoade dificile și nedorite.

Ce ai putea pentru a trece mai ușor și rapid peste astfel de episoade atunci când ele pun stăpânire pe viața ta?

Menține un regim alimentar echilibrat 

Este important să-o oferi corpului tău nutrienții și vitaminele de care are nevoie pentru a funcționa în parametrii normali. Evită excesele alimentare și caută să ai opțiuni cât mai sănătoase. Posibil să ai chiar nevoie de niște multivitamine extra pentru a ajuta corpul să facă față perioadei stresante prin care treci. O varianta buna ar fi suplimentele de sanatate pentru adulți de la Nutriland.ro, care îți asigură aportul zilnic necesar pentru a te bucura de un organism echilibrat. 

Planifică-ți activitățile de peste zi

Cele mai citite articole

Dacă îți organizezi ziua și ce vei face, poate fi mai ușor de gestionat. Nu vei ajunge să te aglomerezi cu toate deodată, având un plan bine făcut în prealabil. Totuși când planifici, trebuie să fii rezonabilă cu timpul pe care îl acorzi fiecărei activități, lasă niște timp extra în cazul în care lucrurile nu merg exact așa cum plănuiești tu. Nu uita să adaugi și mici pauze în program pentru a te odihni și a lua o pauza de la tot. Folosește un sistem în care să bifezi atunci când ai terminat o activitate de pe listă, poate fi satisfăcător și te poate motiva, în același timp, să te ții de program. 

Notează-ți gândurile într-un jurnal 

Fă-ți un jurnal în care să scrii zilnic lucrurile pe care le faci și ceea ce simți. E important să notezi mai ales când ai anumite trăiri mai intense, pentru a te ajuta să te descarci și să scapi de gândurile continue de care parcă nu mai scapi. Alege un jurnal frumos, în care să-ți facă plăcere să scrii. Acest jurnal poate fi și în format digital, însă varianta clasica s-ar putea să fie mai satisfăcătoare și să te ajute ceva mai mult. Dacă ești furios pe cinvea, poți chiar să scrii câteva rânduri sub forma unei scrisori în care să i te adresezi direct și să-i spui cum te simți. 

Așadar, perioada de burnout este ceva serios, de care trebuie să te ocupi în mod constant pentru a te putea bucura din nou de echilibru în viața ta. Nu uita să faci activități relaxante și să ai grijă de tine și de corpul tău, pe termen lung toate acestea își vor lăsa amprenta într-un mod pozitiv.

Sursa foto: pexels.com

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa