Cum poți preveni tulburările digestive? 11 remedii naturiste

de WTA.ro

Cum poți preveni tulburările digestive? 11 remedii naturiste

Tulburările digestive sunt comune și adesea sunt cauzate de un stil de viață dezechilibrat. Balonarea, flatulența, durerile abdominale/disconfortul, constipația, arsurile la stomac, indigestia sunt probleme cu care se confruntă multe persoane.  Pe de altă parte, aceste simptome pot reflecta și o boală la nivelul sistemului digestiv. Prin urmare, cronicizarea acestor manifestări trebuie să te trimită la medic. Pe de altă parte, există numeroase remedii naturiste utilizate de sute de ani pentru ameliorarea și prevenirea tulburărilor digestive. Cu siguranță și tu ai câteva dintre aceste remedii la tine în cămară. Altele se găsesc exclusiv în suplimente alimentare. Totuși, nu trebuie uitat cel mai eficient remediu: stilul de viață sănătos. Iată câteva remedii naturiste eficiente în prevenirea tulburărilor digestive.

1.Menta

Menta este un remediu eficient pentru ameliorarea simptomelor unor probleme digestive, cum ar fi sindromul de colon iritabil. Poți opta pentru consumul regulat de ceai de mentă sau pentru capsule cu ulei esențial de mentă. Cu toate acestea, izma este de evitat dacă suferi de boală de reflux gastrointestinal.

2. Ghimbirul

Rădăcina de ghimbir este folosită adesea pe post de condiment în bucătărie. Însă acesta este un remediu utilizat dintotdeauna pentru greață, indigestie și dureri de stomac. Astfel, un ceai de ghimbir consumat regulat poate îmbunătăți digestia. 

3. Slippery elm

Ulmul roșu sau alunecos (slippery elm) ajută la ameliorarea disconfortului și durerilor digestive, fiind indicat în bolile inflamatoare intestinale. Acesta poate fi administrat sub formă de ceai sau suplimente.

4. Psyllium 

Psyllium reprezintă un tip de tărâțe foarte bogate în fibre. Acestea se regăsesc în compoziția unor produse laxative, tocmai pentru proprietatea lor de stimulare a unei digestii optime. Astfel, previne cu succes constipația. Atenție, însă! Consumul de psyllium trebuie asociat cu o hidratare optimă!!

5. Mușețelul 

Mușețelul are efecte antiinflamatoare, reducând disconfortul, durerile digestive și greața. Acesta poate fi consumat sub formă de ceai. 

6. L-glutamina

L-glutamina este un aminoacid care se găsește în multe alimente și care are și rolul de a susține funcția digestivă optimă. El îmbunătățește absorbția nutrienților și previne diareea. L-glutamina se găsește în carnea de pui, pește, varză, linte, fasole, lactate. 

7. Anghinare 

Cele mai citite articole

Anghinarea este o plantă comestibilă bine cunoscută pentru proprietățile sale benefice asupra ficatului dar și asupra digestiei. Planta poate ameliora durerile și disconfortul la nivel abdominal și este indicată pentru prevenirea simptomelor la pacienții cu sindrom de colon iritabil. Anghinarea se găsește în supermarket și poate fi gătită în rețete delicioase. 

8. Probiotice, postbiotice, prebiotice, sinbiotice 

Probioticele sunt bacterii bune care colonizează intestinul și susțin o digestie optimă. Acestea se găsesc și în unele alimente. Prin urmare, consumă mai multe alimente care conțin probiotice:

  • vegetale murate (castraveți murați, varză murată);
  • iaurturi, chefir, sana;
  • brânzeturi fermentate;
  • măsline;
  • alimente fermentate asiatice (miso, tofu fermentat, tempeh);
  • bragă, socată și alte băuturi fermentate.

Probioticele se găsesc sub formă de suplimente conținând tulpini vii. Și prebioticele, sinbioticele și postbioticele se găsesc sub formă de suplimente. Prebioticele sunt fibre care hrănesc bacteriile din intestin și le asigură astfel creșterea și diferențierea. Postbioticele sunt produșii de metabolism în urma fermentării substratului nutritiv de către probiotice. Sinbioticele acționează sinergic, conținând și prebiotice, și probiotice.

9. Enzime digestive

Enzimele digestive se ocupă cu descompunerea nutrienților din alimente în intestin în fragmente mai mici, pentru a facilita absorbția acestora. În cazul unor deficiențe de enzime, anumiți nutrienți nu pot fi absorbiți, ceea ce produce simptome digestive. Enzimele digestive se găsesc sub formă de suplimente, însă nu trebuie luate preventiv, ci doar dacă există simptome digestive. 

10. Lemnul dulce

Lemnul dulce (licorice) este o altă plantă medicinală cu proprietăți benefice asupra digestiei. Aceasta este folosită pentru tratarea indigestiei și ameliorarea bolii de reflux. O poți consuma sub formă de ceai. 

11. Menține un stil de viață sănătos

Indiferent câte remedii naturiste ai încerca, menținerea unui stil de viață dezechilibrat va contracara efectele acestora. Cu alte cuvinte, remediile anterior menționate nu vor avea rezultate remarcabile dacă ai un stil de viață nesănătos. Ce trebuie să faci:

  • mănâncă sănătos, variat și echilibrat și evită supraalimentarea;
  • mănâncă mai multe fructe, legume, cereale integrale, care sunt bogate în fibre ce îmbunătățesc digestia și previn constipația;
  • evită excesul de alcool și cofeină;
  • respectă cele 3 mese și 2 gustări; nu sări peste mese și ia gustările la 2-3 ore după.
  • mestecă bine și lent fiecare aliment;
  • evită mesele târzii, luate chiar înainte de culcare;
  • fă minim 30 de minute de mișcare zilnic;
  • hidratează-te cu 6-8 pahare de apă zilnic;
  • evită stresul;
  • odihnește-te;. 
  • evită fumatul.

Așadar, remediile și produsele naturiste pentru digestie te pot ajuta să previi o serie de tulburări digestive. Cere sfatul medicului înainte de a lua un supliment și menține un stil de viață sănătos. Simptomele digestive cronice trebuie să te trimită la medic.

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa