Suntem inca in plina perioada de combatere a Covid19, virusul care ne-a afectat brusc si neasteptat modul de viata. Unii pur si simplu ne-am oprit, stam izolati in asteptarea rezolvarii, altii sunt in prima linie a frontului in spitale si camine de ingrijire si altii lucreaza la foc automat sa ne asigure tot ce avem nevoie in vremurile astea.
Transportul de marfa nu avea cum sa nu fie afectat, totul s-a schimbat. Presiunea guvernului pentru reducerea sau chiar oprirea operatiunilor in totalitate pentru multe domenii a aruncat sistemele de transport într-o perspectiva complet noua: transportul de marfa lucrează la foc continuu în timp ce transportul de persoane s-a redus considerabil.
Avem mare nevoie de transport
Suntem in continuare fiinte sociale, avem in continuare nevoi, este esential sa traim in continuare. Daca putem schimba idei, sentimente, priviri prin intermediul internetului, pentru mancare, materiale sanitare, bunuri de folosinta uzuala, avem nevoie de transport marfa. Sistemul de transport este cel care face ca lumea sa para mult mai mica decat este de fapt.
Cuvantul principal este acum: siguranta. Spitalele, centrele de carantina, centrele de ingrijire, farmaciile au nevoie si mai mare in perioada asta de aparatura, medicamente si echipamente de protectie. Nu mai este deloc un moft. Transportatorii sunt solicitati de 25-30 de ori mai mult in transport medical decat acum 2 luni. Apoi alimentele. Orice lipsa a produselor alimentare din magazin poate sa ne provoace isterie. Transportatorii de marfa sunt continuu intre depozite si magazine pentru a avea pe raft ce ne trebuie.
Mai mult, unii dintre noi suntem dependenti de produse ale magazinelor care nu sunt langa casa. Un serviciu de transport marfa ne poate aduce ce ne trebuie direct acasa.
In contextul actual multe firme de transport persoane s-au reorientat si transporta marfa, este nevoie de orice resursa pentru ca bunurile sa ajunga la noi.
Sunt parti bune in noul context de transport?
Da, bineinteles. In primul rand timpul de transport este mult mai bun. Pentru ca transportul persoane este diminuat drastic, acum bunurile circula mai rapid.
Cele mai citite articole
Apoi numarul de victime rutiere sunt in scadere cu 72% fata de aceeasi perioada a anului trecut, mai putine masini in trafic inseamna si mai putine accidente.
Poluarea, mai ales in orase, a scazut foarte mult. Chiar daca simtim aerul de afara mai mult cand deschidem fereastra, aerul este acum mult mai bun.
Ce urmeaza dupa coronavirus?
Vom depinde si dupa pandemie de legile care vor urma. Dar ne putem face si noi viata, dincolo de legi, Ne putem adapta comportamentul.
Cum ar fi ca si dupa perioada in care ne aflam sa respiram acelasi aer curat, sa reducem numarul victimelor din accidente rutiere, sa nu mai fie ambuteiaje in orase?
Se poate. Daca mai mult de 40% dintre cei care lucreaza zilele acestea o fac de acasa, de ce nu se poate asta si dupa? Daca acum putem merge pe jos pana la magazin din apropiere pentru aprovizionare, vom putea sa facem la fel in continuare, nu?
Sigur, vom avea in continuare nevoie de transport marfa. Nu vom putea aproviziona altfel spitalele, farmaciile, magazinele. Nu avem cum sa ne aducem mobila sau frigiderul acasa in spinare.
Dar putem contribui fiecare dintre noi la un transport persoane mai rational, indiferent de legile care vor urma. Ar fi un semn ca ne respectam mai mult intre noi si ca respectam mai mult mediul natural in care traim. Natura tocmai ne arata ca are forta, ca n-o putem controla fix asa cum vrem si poate ar fi momentul sa ne comportam in consecinta, cu mai mult respect, apreciere si folosire rationala a tot ce ne inconjoara.
Informatii furnizate de a-transport.ro.