Cum să-ți gestionezi eficient timpul pentru a obține performanțe profesionale

de WTA.ro

Cum să-ți gestionezi eficient timpul pentru a obține performanțe profesionale

Pe măsură ce așteptările referitoare la viața noastră personală sau profesională cresc, lista de obiective se extinde, iar gestionarea timpului poate deveni o adevărată provocare. 

Performanța se poate atinge numai prin disciplină și un management riguros al timpului, care să-ți permită să păstrezi un echilibru între muncă și viața personală, focusându-te, în același timp, pe evoluția și dezvoltarea ta.

Dacă îți dorești să-ți gestionezi eficient timpul, pentru a performa și pentru a te dezvolta, iată care sunt cele mai importante practici pe care să le integrezi în rutina ta:

  1. Setează obiective

Înainte de a realiza o acțiune, este esențial să definești cu precizie care sunt: scopul acesteia, rezultatul la care îți dorești să ajungi și timpul potrivit pe care îl aloci acestui proces.

Felul în care setezi obiectivele poate influența rata de realizare a acestora. Astfel, în procesul de planificare a sarcinilor tale, setează obiective SMART, care să te ajute să duci la îndeplinire toate planurile într-un timp cât mai scurt și evitând situațiile stresante. 

Pentru a fi eficient, orice obiectiv trebuie să fie clar definit, măsurabil, realizabil și să se poată încadra într-un termen limită. În plus, pentru a crește șansele de reușită, poți descompune obiectivul în sarcini mai mici, care să fie îndeplinite mai ușor.

  1. Prioritizează sarcinile

După ce ai setat obiectivele raportate la o anumită perioadă de timp, este important să îți definești prioritățile, identificând aspectele care necesită o rezolvare urgentă, pe cele care pot fi amânate și pe cele cărora dorești să le aloci un anumit interval de timp zilnic.

Prioritizarea este esențială pentru a evita stresul cauzat de gestionarea ineficientă a timpului. Oricâte sarcini par a fi urgente pe parcursul unei zile, o analiză corectă și obiectivă te poate ajuta să-ți definești un plan realist, cu sarcini realizabile într-un anume interval de timp, fără a sacrifica timpul dedicat dezvoltării tale, odihnei sau relaxării.

Acest plan de priorități funcționează nu doar pentru sarcinile de muncă, ci și pentru organizarea timpului personal. 

  1. Menține un echilibru între viața profesională și cea personală

Eficiența în viața profesională nu înseamnă ore de lucru suplimentare sau muncă până la pragul epuizării. Dimpotrivă, toate aceste obiceiuri menite să te ajute să progresezi ar putea să te conducă spre burnout.

Cele mai citite articole

Astfel, pentru a-ți gestiona corect timpul și pentru a reuși să evoluezi, este important să ai grijă de sănătatea ta fizică și emoțională. O persoană cu o stare bună de sănătate va fi cu mult mai eficientă decât cea care alege să lucreze până la epuizare.

Pauzele regulate în timpul zilei sunt esențiale pentru a menține un ritm de lucru optim. În plus, alocă timp lucrurilor care te relaxează și care te hrănesc emoțional, indiferent că este vorba despre a citi, a petrece timp cu cei dragi sau a viziona un film. 

Totodată, este important de menționat că un adevărat profesionist este acela care se dezvoltă în permanență. Astfel, nu uita să incluzi pe lista ta de priorități câteva mici obiceiuri care te ajută să progresezi: vizionarea unui curs online, participarea la ateliere sau seminarii.

  1. Evită procrastinarea și concentrează-te pe o singură sarcină odată

Învață să eviți amânarea sarcinilor importante și elimină toate formele de distragere din jurul tău. A-ți menține focusul pe o singură sarcină te ajută să respecți termenul limită stabilit și să fii mai productiv.

Deși programul încărcat și responsabilitățile multiple te pot copleși cu ușurință, a-ți menține focusul în prezent, pe sarcina la care lucrezi, este o tehnică extrem de utilă în a deveni mai eficient. 

În cazul în care te confrunți cu această provocare, nu te lăsa distras de rețelele de socializare, pune telefonul deoparte și alocă un interval orar realist, în care să te dedici în totalitate rezolvării problemei.

  1. Evaluează și ajustează planul

Orice plan are nevoie de timp, pentru a-și dovedi eficiența. În cazul în care simți că nu ești suficient de productiv, după ce ți-ai setat obiectivele, ai prioritizat sarcinile și ai încercat să te focusezi pe un singur obiectiv odată, este posibil ca planul să aibă nevoie de ajustări.

Urmărește evoluția și acordă atenție lucrurilor care te împiedică să fii productiv: prea multe sarcini alocate într-o singură zi, priorități stabilite eronat, stare de epuizare cauzată de prea multe ore de muncă și altele. 

Uneori, va fi necesar să micșorezi numărul de sarcini pe care le-ai alocat pentru o singură zi, să delegi anumite responsabilități sau să-ți setezi mai puține priorități ca fiind urgente. În cele din urmă, este esențial să fii productiv și eficient, iar calitatea primează întotdeauna în fața cantității.

Deși gestionarea eficientă a timpului poate reprezenta o provocare, este esențial să lucrezi organizat și să prioritizezi lucrurile importante. În plus, nu uita să acorzi atenție odihnei și sănătății tale fizice și psihice, pentru a te putea bucura de rezultate, într-un timp cât mai scurt.
Sursă foto: Shutterstock

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa