Comerțul online a luat avânt în ultima perioadă, și acum poți găsi apoape orice online. Poate că și tu ai mutat activitatea în online sau dacă deja vindeai destul de mult la distanță, și înainte de pandemie, probabil că ai observat o creștere a procentului vânzărilor online.
Acest tip de vânzare aduce beneficii pentru ambele părți, ușurează efortul comerciantului, dar și al clientului și poate că face și procesul mai rapid.
Clienții au acces la produsele tale în doar câteva minute, fără să plece de acasă sau de la birou, pot compara ofertele foarte ușor, iar odată luată decizia, produsul se poate afla în mâinile lor, uneori chiar și în aceeași zi.
Și pentru tine, ca și comerciant, acest model de business își poate aduce creșterea rapidă a afacerii. Acum ai acces la clienți din toată țara, sau chiar din toată lumea, dacă produsul tău este unul deosebit și reușești să îl faci cunoscut.
În această lume nouă, în care comerțul online a devenit foarte important și răspândit, curierii au un rol foarte important. Ei asigură legătura dintre magazine și clienți în cel mai rapid mod și cu costuri mult mai mici decât serviciile de livrare proprii.
Și deși, ca și comerciant, întotdeauna alegi partenerii cu grijă, astfel încât să ai siguranța că vor trata produsele tale cu atenție, mici accidente se pot întâmpla oricum. Poate că se întâmplă ca anumite colete să cadă sau să fie deteriorare de greutatea unui alt colet plasat deasupra.
Astfel că, ambalarea produselor tale trebuie făcută în așa fel încât să asigure o minima protecție a conținutului.
Dacă produsele comercializate sunt casante poți folosi folie cu bule sau carton franjurat și ar fi util să semnalizezi coletele cu eticheta FRAGIL, pe toate laturile cutiilor folosite.
Însă dacă magazinul tău online comercializează produse de mici dimensiuni, ce nu sunt casante, soluția de ambalare perfectă poate fi reprezentată de plicuri cu bule antisoc. Acestea sunt disponibile în diverse dimensiuni, astfel că, în funcție de produsele tale, poți alege cea mai potrivită variantă.
Îți ușurezi astfel procesul de ambalare, plicurile având și bandă de închidere autoadezivă, precum și protecția cu bule pe ambele părți.
Oricare ar fi soluția aleasă, e important ca pachetele să ajungă la client în siguranță, pentru ca ei să se bucure de produsul comandat și trimis de tine cu atâta grijă.
Un mod bun de a valida faptul că soluția de ambalare aleasă este potrivită este să întrebi clienții, din când în când, despre acest lucru.
Dacă trimiți un mic chestionar de satisfacție în urma achiziției, poți include, pe lângă întrebările despre produs, despre cum a decurs experiența lor pe site, cât de rapidă a fost livrarea, sau orice alte lucruri consideri relevante pentru a îți îmbunătăți afacerea, și o întrebare despre modul de ambalare.
Coletul, fie el plic sau cutie, primul contact cu clientul și de multe ori are un impact important în stabilirea primei impresii și în imaginea pe care și-o face despre brand.