115
Navrom Galaţi a primit autorizaţia de construcţie pentru realizarea trecerii cu bacul între localităţile Isaccea şi Orlovka.
Proiectul, care ar duce la o puternică dezvoltare economică a zonei, trebuia să fie funcțional din luna noiembrie a anului trecut. Un termen asumat de conducerea Navrom și convenit de oficialii români și ucraineni în septembrie 2019.
De altfel, în toamna anului trecut a avut loc și prima traversare cu bacul prin noul punct de frontieră Isaccea – Orlovka (Ucraina), un test care anunța deschiderea traficului prin acest punct de frontieră.
Nu s-a mai întâmplat acest lucru pentru că Navrom nu și-a respectat angajamentul și nu este exclus, spun surse din administrație, ca partenerul ucrainean să se îndrepte acum cu sancțiuni către societatea comercială cu capital mixt – privat și de stat din subordinea Ministerului Transporturilor pentru nerespectarea graficului asumat prin parteneriat.
Ucrainenii gata încă de acum 1 an. Pe malul românesc, poate pe la primăvară
Ucrainenii sunt gata cu lucrările de circa 1 an iar de la Galați Navrom avansează un nou termen pentru finalizarea lucrărilor pe malul românesc:
„În cursul lunii martie ar trebui să fie finalizată investiţia. Infrastrucura este finalizată, iar pe partea de suprastructură mai avem de terminat partea de curenţi slabi şi de ridicat două copertine. În prezent lucrările sunt efectuate în proporţie de 95%”, a declarat directorul general al Navrom Galați, Constantin Hârțan.
Hârțan a dat vina pe procedurile birocratice pentru nerespectarea termenului de finalizare a lucrărilor.
Se scurtează traseul spre Republica Moldova sau spre nordul Ucrainei cu aproximativ 200 de kilometri
În condițiile configurației infrastructurii rutiere din zonă, punctul de trecere Isaccea – Orlovka va fi unul mai important, pentru că scurtează considerabil unele rute de transport. În prezent, ruta cea mai utilizată de TIR-urile care asigură transporturile de mărfuri dinspre Turcia și Grecia către Ucraina și Federația Rusă este aceea de la Giurgiu – Russe spre centura Bucureștiului și către Bacău și Suceava, pe drumul european DE 85. Prin operaționalizarea trecerii cu nave „Ro-Ro” de la Isaccea – Orlovka, se deschide o nouă rută, prin Vama Veche – Constanța – Tulcea – Isaccea. Este o rută cu aproximativ două sute de kilometri mai scurtă. În același timp, este degrevat de o parte din trafic DE85, una din cele mai aglomerate artere de transport din România.
„Este un obiectiv foarte important pentru județul Tulcea, oferind un potențial mare de dezvoltare sub toate aspectele a zonei care, mai departe va intra pe fluxul și indicatorii de pod-drum expres. Îmi exprim speranța ca partea română, respectiv constructorul de la Galați, să-și onoreze angajamentul și, astfel, ca de la 1 noiembrie să trecem oficial frontiera spre Ucraina prin noul și mult așteptatul punct de trecere Isaccea-Orlovka”, declara președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, la finalul reuniunii cu oficialii ucraineni din luna septembrie a anului trecut.
Am solicitat un punct de vedere privind situația actuală de la trecerea Isaccea-Orlovka șefului administrației județului Tulcea.
Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu: „ Eu am susținut acest obiectiv atât cât am putut. Nu am autoritate la Navrom Galați, o societate cu capital mixt – privat și de stat, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.
Am greșit când am crezut în spusele lor (nr spusele celor de la Navrom Galați ).
Știu foarte bine că nerespectarea acestui termen a generat un val de indignare printre tulceni și le înțeleg reacția, una firească. Ucrainenii sunt și ei supărați pe tărăgănarea lucrurilor.
Cei de la Navrom au spus într-adevăr la ultimele discuții pe care le-am avut că vor termina lucrările în primăvară. Aștept și eu alături de comunitatea din Isaccea, alături de toți tulcenii, ca lucrurile sa se deruleze mai repede în acest complex de investiții – Pod peste Dunăre – Trecere Ro – Ro Isaccea Orlovka – Drum Expres Constanța – Tulcea – Brăila”.
Suprafaţa pe care este amenajat punctul de trecere de pe malul românesc este de 13,9 hectare. Investiţiile sunt estimate la 12 milioane de euro.
sursa: ziarul Delta.