Trăim deja într-un mare sat global și de aceea știrile externe ajung să ne intereseze în cel mai înalt grad, deoarece nu mai există zone izolate pe planetă, iar nivelul de conectare a devenit cel mai înalt din toată istoria umanității.
Tocmai pentru că suntem influențați de evenimentele ce au loc în afara granițelor țării noastre este nevoie ca să ne obținem informațiile din niște surse credibile, nepărtinitoare și echilibrate.
Televiziunea bazată pe feedback-ul audienței, o cheie a succesului
Nimeni nu poate să mai nege astăzi ponderea pe care internetul a ajuns ca să o aibă în viața noastră, motiv pentru care trebuie să recunoaștem că în primul rând ajungem să aflăm lucrurile cotidiene deschizând smartphone-ul și intrând pe diverse portaluri de știri, iar de-abia mai apoi, în completare, urmărim și programele de informare de pe canalele de televiziune preferate.
Da, românii se mai uită încă la televizor, spre deosebire de americani, spre exemplu, unde tăvălugul dezabonării de la televiziunea prin cablu a ajuns să aibă cote alarmante în 2019.
Probabil că și de aceea se vorbește tot mai des de moartea iminentă a TV-ului în favoarea surselor de informare de pe net.
Există o mulțime de întâlniri ale specialiștilor în media la ora actuală care dezbat această realitate. Aceia dintre ei care au opinii mai moderate consideră că o soluție ar fi schimbarea modului în care ne raportăm la televiziune și că ea ar putea să existe în continuare fără probleme, transformată, în condițiile în care vom considera că internetul este principalul spațiu media al viitorului, iar televiziunea urmează să se mute prioritar pe platformele mobile.
Cele mai citite articole
Mai mult decât atât, pentru a nu dispărea, proprietarii de televiziuni ar trebui să acționeze în așa fel încât să angajeze specialiști capabili să găsească cele mai bune metode creative pentru ca interactivitatea, specifică până acum mai ales rețelelor de socializare online, să fie în cadrul programelor TV la cote cât mai înalte.
Interactivitate maximă, pentru ca legenda televiziunii să nu se încheie trist
Se propune chiar ca telespectatorii să fie cumva cooptați în calitate de co-autori ai programelor ce se difuzează, fiind ei înșiși niște agenți de presă audio-vizuală, niște corespondenți ad hoc care să participe activ la crearea unui conținut de calitate, mai ales în privința știrilor momentului.
Dispozitivele moderne aflate acum în posesia tuturor, permit ca oricine vede un lucru demn de a fi împărtășit și altora să îl înregistreze audio, dar mai ales video, iar apoi, prin intermediul canalelor de televiziune, acesta să ajungă la cunoștința unui număr foarte mare de oameni.
Astfel, televiziunea nu va dispărea ci se va îmbogăți din toate punctele de vedere în beneficiul consumatorilor de programe TV.
Dezvoltarea explozivă a internetului petrecută în țara noastră, faptul că viteza acestuia este una dintre cele mai bune de pe glob, a avut o influență extraordinar de mare în ultimii ani și în legătură cu transformările din televiziune. Astfel, de voie sau de nevoie, canalele TV au fost forțate să își asume noi riscuri, să iasă din zona de confort și să exploreze noi căi de a ajunge la inimile telespectatorilor cu scopul declarat de a nu-i lăsa ca să migreze spre diverse platforme online în aparență mai strălucitoare.
B1 TV este un canal de televiziune care încearcă să rămână la curent cu tot ceea ce apare nou în media și a reușit să își creeze deja o platformă în mediul online extrem de competitivă, care să completeze ceea ce se difuzează în mod tradițional la televizor.
Este singura cale de supraviețuire în anii ce vin, în condițiile în care televiziunea nu se va mai reduce doar la o simplă grilă, competitorii din acest sector media fiind obligați ca să își asume riscuri dacă vor să câștige. Din fericire există multe oportunități deschise de internet. Trebuie doar să fie depistate de cei din domeniu și să le folosească pe acelea care li se par cele mai potrivite cu obiectivele pe care și le-au fixat.