A investi în cauciucuri de vară bune nu este chiar o decizie uşoară de luat, ci foarte importantă pe termen lung pentru siguranţă în trafic şi pentru păstrarea maşinii în mod corespunzător cât mai mult timp. Aparent, acesta este un subiect banal de care conducătorii auto şi proprietarii autoturismelor se “lovesc” o dată la câţiva ani, dar cumpărarea anvelopelor de vara nu trebuie privită cu lejeritate. Decizia de a schimba anvelopele poate fi extrem de dificilă dacă şoferii sunt începători, dacă nu au informaţii corecte despre acestea, dacă nu îşi stabilesc de la bun început un buget şi dacă intră în magazinele online unde găsesc mii de modele care cu siguranţă îi pun în încurcătură.
Concret, investiţia în anvelope de vară trebuie să ţină cont de siguranţă pe care acestea o oferă în trafic, investiţia financiară iniţială, precum şi citirea corectă a codurilor şi a caracteristicilor anvelopelor.
Din ce este alcătuită o anvelopă?
O anvelopă de vară este alcătuită din mai multe componente şi recunoaşterea acestora în mod corespunzător este foarte importantă. De aceea, conducătorii auto ar trebui să ştie că anvelopele sunt compuse din:
· baza – formată din straturi de metal, coli din fire de oţel, din ţesătura textilă şi din cauciuc;
· talon – marginea cu care anvelopa se prinde de janta, menită să fixeze anvelopa pe interiorul jantei cu presiunea din pneu, dintr-o împletitură de oţel acoperită cu cauciuc;
· umăr – acest termen se referă la marginea teșită aflată la intersecţia dintre flanc şi banda de rulare;
· flanc – aceasta este partea flata între talon şi banda de rulare, compus dintr-un cauciuc gros menit să mărească stabilitatea anvelopei în lateral;
· banda de rulare – o zonă moale care intră în contact cu carosabilul şi care conferă aderenta şi amortizare.
Cum se citesc în mod corect cei mai importanţi indicatori la anvelope?
Cei mai importanţi indicatori la anvelope sunt informaţii care se găsesc [pe flancul anvelopelor şi care se citesc astfel:
· lăţimea măsurată în mm;
Cele mai citite articole
· raportul dintre lăţime şi secţiunea transversală exprimat în procente;
· construcţia radială a carcasei anvelopei;
· diametrul interior al anvelopei măsurat în inchi;
· indicele de sarcină care face referire la greutatea maximă transportată de o singură anvelopă;
· clasa de viteza a anvelopei atunci când este umflată în mod corespunzător şi folosită în sarcina;
· marcajul DOT are indica săptămâna exactă şi anul fabricației;
· informaţie despre presiunea maximă permisă de anvelopă;
· indicele referitor la nivelul de zgomot măsurat în decibeli;
· denumirea anvelopei, producătorul, țara de origine şi compoziţie, număr aprobat ECE, indicele de consum, de aderenţă pe suprafaţa umedă, indicatorii de uzură şi dacă este cazul, la anvelopele de iarnă şi all season, simbolul M+S.
În concluzie, în prezent, tehnologiile moderne de producţie a anvelopelor, precum şi forma şi structura acestora au evoluat atât de mult, încât oferă posesorilor de autoturisme gama variată de modele din care să aleagă echipamentul ideal pentru modelul de maşină pe care îl deţin.