Iustin Paraschiv și Carmistin face pași concreți către dezvoltarea durabilă prin instalarea unor centrale energetice proprii!

de WTA.ro

Iustin Paraschiv este proprietarul holdingul românesc Carmistin. Astăzi, organizația are mii de angajați și activează pe mai multe linii principale de business: pui, porc, bovine și agricultură.

Carmistin va folosi prioritar energie verde în capacitățile sale de producție!

Carmistin este una dintre puținele grupări de companii din România care înglobează în proporție de 90% lanțul de producție agrozootehnic, începând de la etapa de cultivare a cerealelor, creșterea animalelor, până la comerțul produselor și preparatelor din carne.

Grupul Carmistin a fost înființat în anul 2000 și are în componență 20 de companii din industria agroalimentară. Produsele brandurilor din grupul Carmistin sunt vândute în întreaga țară prin nu mai puțin de 36 de magazine proprii, dar și în supermarketuri.

Specific pentru acest holding este faptul că activitatea sa începe de la cultivarea terenurilor proprii și creșterea păsărilor și animalelor, finalizându-se cu desfacerea produselor din carne. Cine nu a auzit, de exemplu, de linia de pui LaProvincia?

Acest business de mari proporții nu poate însă ca să se desfășoare fără un consum imens de energie electrică. Iar criza din această perioadă l-a făcut pe fondatorul Carmistin, Iustin Paraschiv, ca să se îndrepte cu mult curaj spre obținerea unei autonomii cât mai largi din punct de vedere energetic.

Așa se face că din acest an Carmistin s-a reorientat spre energia verde și a decis ca nu mai puțin de 18 locații ale holdingului să aibă în viitorul apropiat centrale fotovoltaice proprii. Acestea vor fi realizate din 10.500 de panouri fotovoltaice, care vor avea o capacitate însumată de 4,5 MW.

Acest proiect îndrăzneț se va realiza printr-o colaborare cu o altă firmă autohtonă de inginerie și tehnologie, extrem de cunoscută. Este vorba de Simtel Team.

Prin semnarea acestui proiect de mare anvergură, compania Simtel Team se va ocupa de la A la Z de lucrările de inginerie și proiectare necesare, fiind responsabilă pentru instalarea centralelor fotovoltaice amintite, dar și de mentenanța ulterioară a acestora.

Această decizie de parteneriat menit să asigure o autonomie cât mai mare în anii ce vin pentru firmele Carmistin vine în continuarea direcțiilor de afaceri specifice acestui grup de companii românești reprezentativ pentru sectorul agroindustrial.

Cele mai multe investiții ale grupului Carmistin s-au concentrat încă de la înființare pe dezvoltarea echilibrată a tuturor liniilor de business. Pentru a avea succesul de care se bucură în prezent, conducerea holdingului amintit a pus la loc de cinste:

● extinderea capacităților de producție (producerea de cereale și a nutrețurilor combinate, creșterea păsărilor, porcilor, bovinelor);

● modernizarea și retehnologizarea continuă a spațiilor de producție pentru un randament sporit;

● dobândirea unor competențe profesionale specifice cât mai înalte, actualizate, în domeniului agrozootehnic.

Durabilitatea, șansa firmelor din holdingul Carmistin de a putea fi competitive în anii ce vin

Dezvoltarea durabilă câștigă din ce în ce mai mult în centrul atenției, mai ales după marile conferințe mondiale pe această temă, precum Stockholm, Rio 92 , Rio+10 și Rio+20. În cadrul acestor întâlniri importante, conducătorii din întreaga lume au discutat despre modalitățile de dezvoltare multilaterală fără o afectare catastrofală a resursele naturale. De atunci, de când schimbările climatice au devenit din ce în ce mai mult o realitate, acest subiect de dezbatere a devenit din ce în ce mai important și s-a trecut la acțiuni concrete privind protejarea mediului.

Chiar dacă în țara noastră dezvoltarea durabilă este încă un concept destul de abstract, iată că fondatorul Carmistin a înțeles cerințele momentului care vor avea o importanță extrem de mare în viitorul apropiat.

Durabilitatea mediului se referă la utilizarea conștientă a resurselor naturale, astfel încât acestea să nu se epuizeze pentru generațiile viitoare. Iar a produce o energie verde, nepoluantă, face parte din arsenalul de mijloacele prin care oamenii de afaceri demonstrează faptul că au înțeles că datele s-au schimbat și că nu se mai poate obține profit pe termen mediu și lung fără a se avea în vedere și protejarea mediului.

Sustenabilitatea corporativă, după cum sugerează și numele, reprezintă acel tip de sustenabilitate care se referă la acțiunile întreprinse de companii. O companie care demonstrează că are responsabilitate și valori sociale și de mediu bine stabilite, puternice, care dorește să fie respectată, să fie percepută favorabil de către consumatorii finali, este obligatoriu ca să întreprindă acțiuni coerente destinate ca să facă parte din așa-zisul marketing verde. Cu alte cuvinte, a fi o companie care investește în durabilitate aduce beneficii nu numai mediului, ci și câștiguri importante pentru brandul în sine.

Carmistin deja demonstrează cu prisosință acest lucru prin parteneriatul încheiat cu Simtel Team!

Te-ar putea interesa