Jogging in parc: 5 piese vestimentare esențiale

de WTA.ro

Alergatul devine mult mai plăcut atunci când ai haine confortabile, care mențin corpul ventilat corespunzător, dar și încălțăminte adecvată, care protejează piciorul. Alege modelele anna cori pantofi sport și află în continuare care sunt piesele vestimentare esențiale pentru atunci când faci jogging. 

Vestea bună este că nu ai nevoie de multe obiecte de îmbrăcăminte, de modele fanteziste sau scumpe, pentru a fi un alergător perseverent. Este un sport cu cerințe minime, dar care nu trebuiesc neglijate. Este evident că nu poți să mergi la jogging în blugi sau cu o cămașă, dar asta nu înseamnă că trebuie să îți consum tot bugetul pentru o ținută la modă. 

Dacă vrei ca activitatea ta de jogging să fie cât mai confortabilă și plăcută, iată care sunt elementele esențiale pe care trebuie să le iei în considerare, referitor la haine de alergat. 

  1. Șosete specifice

Este recomandat să eviți să porți șosete de bumbac 100%, ca alergător. Acestea rețin umezeala atunci când picioarele transpiră sau dacă plouă. Alege în schimb șosete realizate dintr-un amestec sintetic care previn formarea rosăturilor. Cele mai indicate sunt poliesterul și acrilul. Unii alergători aleg chiar să poartă șosete dublu strat pentru o protecție suplimentară. Stilul șosetei depinde de preferințele tale. Unele sunt foarte scurte, tăiate jos, aproape de gleznă. Există altele până la înălțimea gleznei sau modele de compresie care se extind peste gambă. Încearcă toate variantele și află care funcționează cel mai bine pentru tine. 

  1. Tricouri

Cele mai citite articole

Trebuie să fie realizate din țesătură care elimină umezeala și ține transpirația departe de piele. Chiar și dacă te prinde ploaia și tricoul se va uda, imediat după încetarea ploii tricoul se va usca rapid și te va împiedica să răcești. Pentru zilele călduroase de vară materialul este recomandat să fie tratat pentru a oferi protecție solară. Atât echipamentele pentru vreme rece cât și cele pentru căldură, pot încorpora orificii de ventilație pentru a crește respirabilitatea pielii. 

  1. Pantaloni scurți

Alege pantaloni scurți de fâș, care includ o căptușeală interioară ce acționează ca lenjerie de corp. Căptușeala elimină umezeala și se usucă rapid, pentru a preveni frecarea. Pantalonii tip colant au avantajul de a oferi compresie la nivelul pulpei, pentru un confort superior al mușchilor. Împreună cu o pereche de șosete care oferă compresie, aceștia ajută la accelerarea recuperării după alergare și oferă un sentiment de relaxare în timpul activității fizice. 

  1. Pantaloni lungi

Pentru zilele mai răcoroase, alege pantaloni lungi, realizați din țesături tehnice care ajută pielea să rămână uscată și să ofere confort termic. Țesăturile tehnice rezistă mult mai bine dacă sunt curățate la mașină cu cicluri de spălare speciale. 

  1. Bustieră specială 

Este un obiect de îmbrăcăminte foarte important, deoarece va oferi susținerea necesară pentru bust atunci când alergi sau când faci activități specifice încălzirii. Mergi în magazine de profil, unde poți proba bustiera și testeaz-o alergand puțin pe loc, sărind în sus și în jos. Bustiera trebuie să se potrivească corect și să nu fie prea întinsă. Majoritatea bustierelor trebuiesc înlocuite după 72 de spălări, deoarece își pierd elasticitate și nu mai oferă susținerea pe care ți-o dorești. 

Alege întotdeauna haine speciale pentru sport, care au cusături plate ori sunt sudate. Cusăturile trebuie să nu irite să să fie plasate de zonele de frecare sau de presiune. Dacă alergi noaptea sau în amurg, poartă echipament cu accente reflectorizante pentru a te păstra în afara oricărui pericol. Șoferii te vor vedea din timp și vor putea să te evite și să adapteza viteza, pentru ca toată lumea să fie în siguranță. Iar tu vei putea alerga în liniște, adoptând un comportament sigur, mai ales atunci când ești nevoită să te deplasezi pe carosabil. 

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa