De când a trecut perioada de pandemie și lucrurile au revenit, în mare parte, la normal, în direcția locului de muncă, asistăm la o serie de schimbări neașteptate. Angajații sunt mult mai interesați de beneficii conexe și de impactul pe care locul de muncă îl are în plan personal. Aceștia sunt dispuși să depună foarte mult efort, dar, în același timp, nu mai acceptă să nu le fie recunoscute meritele. Tocmai de aceea există câteva idei (ce pot fi aplicate și de manageri, dar și sugerate de angajați) care să contribuie la o mai bună sănătate mintală la locul de muncă.
Beneficii suplimentare
La capitolul beneficii angajati, lucrurile se diversifică în funcție de domeniul de activitate. Totuși, între cele mai comune avantaje suplimentare regăsim abonamentele la sala de sport sau la bazinele de înot, decontarea transportului, reducerile promoționale la parteneri și în magazinele proprii sau bonurile valorice. Câștigă mult teren tichetele cadou, mai ales în perioadele sărbătorilor, iar dacă angajatorul distribuie tichete pentru servirea mesei, acest lucru este precizat încă de la interviul de angajare.
Amenajare
Pentru cei care, după pandemie, au revenit full time la muncă, amenajarea este cu atât mai importantă cu cât ei nu mai beneficiază mereu de confortul casei. De aceea, luminozitatea sau culorile din birou au un mare impact și este de dorit ca acesta să fie pozitiv. Nu neglija rolul important al plantelor, dar și al zonelor de relaxare și pauză pentru angajați. Contrar unor idei, aspectul de profesionalism nu este cu nimic afectat de unele inscripții prietenoase sau de câteva accesorii ori decorațiuni ieșite din tipare. Între un gri clasic sau un alb care nu transmite foarte multe, un tablou cu forme neregulate de după care iese un cangur s-ar putea să fie un bun început de conversație (ice breaker).
Flexibilitate
Printre cele mai dorite modificări dorite de angajați este flexibilitatea la locul de muncă. Aceștia au nevoie de o mai mare libertate pentru a lucra din diferite locuri, chiar dacă programul este același. Acest lucru se întâmplă și pentru că au realizat că pot face față provocărilor doar cu ajutorul unei bune conexiuni la internet. De partea cealaltă, nici managerii nu se opun flexibilității (când domeniul de activitate o permite), deoarece au sesizat o creștere a productivității angajaților care lucrează și în alte spații decât la birou.
Respectarea unui cod de conduită
Cele mai citite articole
Mulți angajați se bazează pe o serie de valori pe care le respectă mereu. Acestea induc automat un anumit tip de comportament care nu acceptă rasismul, sexismul sau alte atitudini mai puțin civilizate. Consumul de alcool, deranjarea celorlalți, exprimarea colocvială sau în dezacord cu contextul, toate pot contribui la o reală atitudine de respingere.Tocmai de aceea este nevoie ca anumite limite să fie trasate și să se pună accentul pe empatie față de colegi. La urma urmei, angajații sunt obligați să împartă același mediu cu ai lor colegi și acesta trebuie să fie cât mai plăcut posibil pentru toată lumea.
Încurajarea contextelor informale
Având în vedere ideile de mai sus, este de precizat, totuși, că un colectiv cu adevărat puternic se sudează și prin intermediul situațiilor mai puțin formale. O ieșire în oraș, un teambuilding chiar sau o incursiune la un parc de escaladă ar putea să scoată la iveală abilități nebănuite. Astfel de momente aduc un grad suplimentar de cunoaștere, pentru că întreaga comunicare se realizează mult mai natural. O idee bună poate fi și implicarea colectivului în diferite acțiuni de natură socială și de responsabilizare.
Acestea sunt doar câteva din elementele care ar putea contribui la creșterea gradului de fericire al angajaților. Bineînțeles că și salariul are un cuvânt foarte important de spus, însă beneficiile conexe, adunate, cântăresc mai mult decât remunerația propriu-zisă. Motivația este legată direct de performanță, astfel că investiția în idei precum cele de mai sus va aduce pe termen lung rezultate mai bune, concretizare în profit pentru firmă, vizibilitate și bună poziționare, prin intermediul angajaților ce devin reali ambasadori ai brandului.
Sursa Foto: Shutterstock