Președintele Gheorghe Flutur prezintă detalii privind proiectele autostrăzilor A7 Siret-București și A 14 Autostrada Nordului Suceava-Satu Mare și centurile ocolitoare de pe A 14. Cea de la Câmpulung Moldovenesc va avea 18 kilometri și un tunel, iar cea de la Vatra Dornei 4 kilometri cu două tuneluri// VIDEO

de WTA.ro

Președintele Consiliului Județean Suceava,
Gheorghe Flutur, a declarat, vineri, în conferință de presă, că pentru
autostrăzile A 7 Siret-București și A 14, Autostrada Nordului Suceava-Satu Mare
sunt în derulare proceduri pentru scoaterea la licitație a studiului de
fezabilitate și a proiectului tehnic pentru A 7, iar pentru A 14 se fac
analizeze ofertelor depuse pentru studiul de fezabilitate și proiectele
tehnice.

În ceea ce privește A 7, Flutur a spus că
această autostradă este inclusă pe exercițiul financiar 2021-2027.

El a arătat că pentru această autostradă argumentele
sunt costurile mai mici pentru că trece prin zonă de șes, nu trece prin situri
naturale sau prin zone cu restricții și leagă o regiune cu un PIB scăzut, mult
sub media națională.

Președintele Flutur a arătat că firma care
asigură consultanță pentru Comisia Europeană, Jaspers, a verificat acest
proiect și a acceptat începerea procedurilor pentru studiul de fezabilitate și
proiectul tehnic pentru tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret, cu 101
kilometri.

El a spus că autoritățile sucevene își vor da
tot concursul pentru realizarea acestor proiecte.

A 7 are 431 de kilometri din care 330 de la
Pașcani la Ploiești și 101 de la Pașcani la Siret.

„Este un coridor agreat de Comisia Europeană
și sperăm și noi că vom avea autostrada care să lege Moldova de București”,  a spus Flutur.

În ceea ce privește Autostrada Nordului (A 14)
, Suceava-Satu Mare, Gheorghe Flutur a spus că s-au deschis ofertele pentru
studiile de fezabilitate, pentru tronsonul Bistrița -Vatra Dornei fiind doi
ofertanți, iar pentru Suceava-Vatra Dornei fiind trei ofertanți.

„Deja aici va trebui să ne întâlnim foarte
repede cu câștigătorii licitațiilor să discutăm trasee și, ceea ce am cerut și
mă țin de capul lor, este ca centurile ocolitoare să fie date în construcție
primăriilor. Ei vor să scoată din proiectele mari studiile tehnice și
proiectele pentru centurile ocolitoare”, a spus președintele Flutur.

Astfel, ar urma ca primăriile Gura Humorului,
Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei să construiască centurile ocolitoare cu
fonduri europene.

Ar urma ca și centura ocolitoare a
municipiului Fălticeni să fie transferată pentru a fi construită de Primărie,
tot pe fonduri europene.

Cele mai citite articole

Președintele Flutur a spus că a intrat în
detalii cu specialiștii CNAIR privind șoselele de centură Gura Humorului,
Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei ca parte a autostrăzii A 14.

El a spus că se vor înființa Asociații de
Dezvoltare Intracomunitară între localitățile pe raza cărora va fi construită
centura ocolitoare.

Astfel, în cazul șoselei de centură Gura
Humorului de 7,2 kilometri, aceasta va începe de la sensul giratoriu de la
Păltinoasa, pe malul stâng al râului Moldova, prin Lunca boilor, trece peste
Humorel, prin Parcul Ariniș, pe un pod peste râul Moldova la baza pârtiei de
schi și apoi traversează drumul spre Voroneț și iese la Frasin după podul peste
apa Moldovei.

La Câmpulung Moldovenesc, varianta agreată de
CNAIR este de 18 kilometri, cu 12 poduri, un tunel de 400 de metri, două pasaje,
două sensuri giratorii și trei viaducte.

Valoarea totală a proiectului este de 120 de milioane
de euro.

Traseul este de la Podul Bucătarului, prin spatele
Munților Măgura, pe la Izvorul Alb și se iese la fabrica de var din Pojorâta.

La Vatra Dornei, centura are 4 kilometri, de
la Argestru cu pod peste râul Bistrița cu un tunel de 2,2 kilometri, un al
doilea tunel de 0.7 kilometri, două giratorii, un pasaj, trei viaducte, cu
ieșire la Podul Alunului de la Dorna Candrenilor, cu o valoare de circa 80 de
milioane de euro.

De menționat este că pentru tuneluri, costul
unui metru este de 40.000 de euro.

Sumele sunt mari, dar dacă vrem să facem
Autostrada Nordului pentru legătura cu Ardealul trebuie să fugim după bani
europeni că alte surse de finanțare nu sunt.

Vreau să începem construcția șoselelor
ocolitoare de pe traseul Autostrăzii Nordului.

The post Președintele Gheorghe Flutur prezintă detalii privind proiectele autostrăzilor A7 Siret-București și A 14 Autostrada Nordului Suceava-Satu Mare și centurile ocolitoare de pe A 14. Cea de la Câmpulung Moldovenesc va avea 18 kilometri și un tunel, iar cea de la Vatra Dornei 4 kilometri cu două tuneluri// VIDEO appeared first on NewsBucovina.

Cele mai citite articole