Top 5 beneficii uimitoare ale consumului de brânzeturi

de WTA.ro

Brânzeturile reprezintă o sursă bună de calciu, proteine și alți nutrienți, dar pot fi și bogate în grăsimi saturate și sodiu. Ar trebui să mâncăm mai multe sau mai puține brânzeturi? Cercetările recente au pus sub semnul întrebării legătura dintre grăsimile saturate și bolile de inimă. In continuare vei afla care sunt surprinzatoarele avantaje ale consumului moderat de branzeturi.

Iată 5 avantaje surprinzătoare ale consumului de brânzeturi

1. Brânzeturile pot preveni osteoporoza

Părinții ne-au învățat mereu să ne bem lapte în copilărie, spunându-ne că vitamina D și calciul ne vor ajuta în dezvoltarea oaselor. Adevărul este că masa noastră osoasă continuă să crească de-a lungul copilăriei și adolescenței, atingând densitatea maximă în jurul vârstei de 30 de ani. De acolo, procesul de îmbătrânire începe să ne subțieze oasele în timp. Este ușor de observat faptul că dacă densitatea osoasă este mai mare în acest moment, cu îmbătrânirea asupra integrității scheletice va avea un efect mult mai mic.

Alimentația echilibrată te poate ajuta să eviți dezvoltarea osteoporozei. Produsele lactate, în special brânzeturile fortificate cu vitamina D, pot fi o modalitate excelentă de a consuma echilibrul corect de vitamine și minerale. Creșterea aportului de calciu și proteine din brânză îți poate menține oasele puternice și poate ajuta la prevenirea osteoporozei.

2. Brânzeturile pot avea un efect pozitiv asupra sănătății tale dentare 

Dinții tăi sunt alcătuiți din aceleași substanțe ca oasele. Așa cum brânza este benefică pentru sănătatea oaselor tale, poate avea  efecte pozitive și asupra sănătății dentare.

Brânzeturile îți pot menține dinții puternici și pot preveni lucrările dentare costisitoare care rezultă din carii.

3. Brânzeturile ajută în problemele tensiunii arteriale

Cele mai citite articole

Au fost găsite legături între o dietă care conține lactate și scăderea tensiunii arteriale. Se crede că, în cele din urmă, aportul crescut de calciu este responsabilul. Asocierea brânzeturilor cu conținut scăzut de sodiu cu alimente bogate în potasiu poate reduce tensiunea arterială și poate inversa hipertensiunea.

4. Brânzeturile sunt bogate în grăsimi sănătoase

Pe vremuri, ni s-a spus că grăsimea este rea, ceea ce ne face să fim obezi și ne înfundă arterele. Acum știm că grăsimile sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă. Acestea te ajută să te menți sătul, astfel încât să mânânci mai puțin și sunt necesare pentru a îți ajuta corpul să absoarbă anumite vitamine.

Încercă să alegi brânzeturi învechite, cum ar fi parmezanul, și să le folosești ca garnitură la salate. Grăsimile din brânză te vor ajuta să te menți sătul și îți vor ajuta corpul să absoarbă vitaminele din legume.

5. Brânzeturile sunt benefice pentru obținerea unei greutăți optime

O persoană cu un indice de masă corporală crescut este probabil să aibă niveluri scăzute de calciu. Deoarece brânza este o sursă bună de calciu, pot exista beneficii pentru persoanele care urmează o dietă de slăbire. Verifică întotdeauna informațiile nutriționale și descoperă gama de brânzeturi care poate reprezenta un plus sănătos în majoritatea dietelor.

O dietă variată care conține un aport moderat de brânzeturi este una dintre modalitățile prin care te poți menține sănatos fără a renunța la micile plăceri ale vieții. Laktotrio.ro vine cu o gamă variată  de brânzeturi, astfel că orice variantă poate răspunde nevoilor tale. 

Sursa foto: Freepik.com

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa