Cum poate contribui organizarea biroului la fidelizarea angajaților?

de WTA.ro

Oamenii din echipa rezonează cu modul în care mediul de lucru permite desfășurarea activității, iar acest fapt este simplu de argumentat. 

Trăim în era în care angajatorii trebuie să includă în pachetul de beneficii nu doar elemente ce țin de salarizare sau tehnica de lucru oferită, ci și “detalii” pe aceeași lungime de undă a angajaților, în privința percepției acestora față de “umanizarea biroului”. 

Iată cum poate determina organizarea spațiului de lucru fidelizarea angajaților: 

Spațiu în care lumina naturală abundă

Avem nevoie de lumină naturală mai mult decât am crede, mai ales într-un spațiu închis, așa cum este cel de birouri. 

Înainte de toate, această resursă ideală pentru un spațiu de lucru corporate stimulează puterea de concentrare și atenția la detalii, așa cum se întâmplă în cazul oricărei surse de lumină rece. 

Secundar, contactul cu o cantitate optimă de lumină “de afară” favorizează producerea unor substanțe precum serotonina, dopamina și norepinefrina, determinante pentru starea de spirit a oamenilor din echipă. 

Nu în ultimul rând, lumina naturală inhibă secreția de melatonină, ce aduce starea de somnolență, aspect cât se poate de important pentru productivitatea de la birou. 

Zonă de relaxare pentru pauze 

Cele mai citite articole

Așa cum spuneam și în introducere, angajatorii trebuie să ofere mai mult decât un simplu pachet salarial celor care își doresc angajarea în acel loc, mai ales în cazul unor industrii 2.0, precum: IT, advertising, PR, jurnalism independent, fashion etc 

Prezenta unor spații ce pot fragmenta percepția privind conceptul de “activitate de birou” este binevenita, mai ales în momentele de recreere ale oamenilor din echipa. Într-o astfel de zonă se pot regăsi: jocuri tip arcade, fotolii tip puf, hamace, o bibliotecă, o consolă cu jocuri video etc. 

Mobilier ce poate susține o poziție optimă 

Munca din fața unui laptop vine la pachet cu o binecunoscută doză de sedentarism, ale cărei efecte pot fi cât se poate de neplăcute, din punct de vedere al transformarilor la nivel de corp. Una dintre principalele probleme asociate “sedentarismului corporate” are legătură cu postura incorectă a corpului, din cauza unui mobilier ales în mod neinspirat. 

Angajatorul trebuie să țină cont de faptul că angajații sunt, înainte de orice, oameni. Iar problemele cu care se confruntă la birou, din cauza durerilor de gât, spate, brațe sau coloană, generează un impact decisiv asupra calității muncii pe care o prestează. Așadar, achiziționarea unui mobilier ce poate preveni o astfel de problemă este de dorit. 

Necesar optim de consumabile de ordin alimentar

Angajații rezonează mult mai bine cu un angajator dispus să asigure cafea, apă potabilă, suc, lapte, ceaiuri și alte consumabile de ordin alimentar. Percepția favorabilă pe care și-o construiesc aceștia, în privința acestor produse obținute în mod gratuit, poate cântări enorm în decizia de a rămâne / pleca din organizația respectivă. 

Ce beneficii oferă asigurarea acestora? Să luăm un exemplu concret: apa potabilă. Un abonament pentru dozator de apa la birou le permite angajaților accesul rapid la o sursă testată, pentru a se hidrata așa cum doresc, pe întreaga perioadă a orelor de muncă. 

Mai mult decât atât, prezența unui dozator de apă la birou le permite acestora să facă economii de timp și bani, lună de lună. Astfel, angajații nu mai sunt nevoiți să își rupă din timp pentru a merge la magazin și nici nu mai sunt nevoiți să achite contravaloarea apei, atât timp cât beneficiază de o sursă gratuită de apă, chiar în proximitatea propriului birou.  

Cum crezi că mai pot genera angajatorii o astfel de plusvaloare, construită pe îmbunătățiri aduse la nivelul spațiului de lucru, din punct de vedere al percepției pe care oamenii din echipă și-o construiesc față de organizația respectivă?

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa