4 moduri în care COVID-19 a schimbat recrutarea și angajarea

de WTA.ro

Cu siguranță fiecare dintre noi am simțit pe pielea noastră cum pandemia de COVID-19 ne-a schimbat viața, făcându-ne să renunțăm sau să ne schimbăm anumite obiceiuri. Coronavirusul a schimbat fundamental inclusiv modul în care ne desfășurăm activitatea la locul de muncă. În unele cazuri aceste schimbări au fost unele în bine.

Recrutarea și angajarea forței de muncă este un astfel de exemplu. Acum, rămâne ca marile companii să identifice ce s-a schimbat și să evalueze care anume din aceste schimbări în procesul de recrutarte trebuie păstrate și în perioada post-COVID.

În acest sens, Talent Retain, o echipă internațională de antreprenori și programatori propune companiilor din România o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR. Talent Retain va realiza chiar și un parteneriat cu Ejobs.ro pentru a găsi cei mai buni candidați pentru locurile de muncă existente. 

Iată 4 moduri în care pandemia de coronavirus a schimbat modul în care companiile angajează și recrutează talente.

1. Interviurile video și interviurile virtuale au devenit ceva normal.

Interdicția și riscurile de a interacționa față în față cu sute de candidați pentru un post au făcut ca firmele să adopte interviuri virtuale de angajare. Deși poate fi o provocare să susțineți interviurile virtuale și să găsiți virtual candidații de top, mai ales când majoritatea interviurilor de până acum au fost făcute față în față, costurile și economia de timp pentru ambele părți fac ca această metodă să merite efortul.

În multe cazuri, companiile își pot da seama că interviurile virtuale sunt de fapt cea mai bună opțiune pe tot parcursul procesului de angajare sau pot încorpora doar aspecte virtuale pentru a face procesul mai eficient.

2. Locația nu mai limitează fondul de talente.

COVID-19 a forțat multe companii să transfere anumite sau chiar toate operațiunile lor în online, demonstrând că o locație fizică nu trebuie să fie un factor limitativ pentru multe tranzacții comerciale – inclusiv recrutarea de talente.

În cazul în care căutarea candidatului perfect a fost limitată de geografie sau de bugetele de relocare, acum companiile au posibilitatea de a profita de un fond de talente mult mai mare.

3. Cererea pentru unele companii și industrii se schimbă.

Unele industrii sau tipuri de companii care obișnuiau să atragă angajați de top care doreau să se deplaseze rapid și să-și asume riscuri s-ar putea să îi piardă în fața altor companii mai consacrate, pe măsură ce profesioniștii caută securitatea locului de muncă, o nevoie naturală în perioadele incerte.

În plus, unele domenii, cum ar fi cel tehnologic, se confruntă cu o cerere ridicată față de alte industrii mai tradiționale, pe măsură ce profesioniștii privesc spre viitor.

4. Companiile trebuie să știe „să se vândă”

Așa a fost întotdeauna, dar în ceea ce privește recrutarea post-COVID, abilitatea ca o companie să știe „să se vândă” bine va deveni primordială. Pe măsură ce afacerile își revin și încep să crească din nou, profesioniștii vor avea mai multe opțiuni cu privire la cine să lucreze și în ce circumstanțe.

Au trecut vremurile în care companiile prezintă doar o listă de abilități tehnice, fac o ofertă și așteaptă ca angajatul pe care și-l doresc să accepte. Companiile trebuie să știe să se vândă singure, la fel cum și candidatul pentru un post o face în timpul unui interviu de angajare.

Te-ar putea interesa