Productivitatea nu este prietena tuturor, însă toți cei care vor să aibă succes și să ducă la bun sfârșit fiecare sarcină pe care o au trebuie să fie productivi. Tocmai de aceea, dacă pentru tine productivitatea este greu de realizat, iată top 3 idei de amenajare a biroului care te pot ajuta în acest sens!
Începe printr-o bună organizare
Organizarea este primul pas pe care trebuie să îl faci atunci când vrei să îți îndeplinești obiectivele într-un timp scurt. Nu doar în ceea ce privește sarcinile de lucru este nevoie de o bună organizație, ci și în ceea ce ține de propriul birou.
Pornind de la curățarea biroului și până la aranjarea obiectelor existente pe suprafața acestuia, precum stilouri cu peniță sau dosare importante, o bună organizare te poate ajuta să lucrezi eficient și să observi mai ușor ordinea în care trebuie să îndeplinești fiecare task.
Mai mult decât atât, organizarea biroului te ajută să ai mintea ,,limpede” și îți oferă o stare generală mai bună. Multe persoane au afirmat de-a lungul timpului că nu pot începe să lucreze la un proiect decât după ce au făcut curățenie în locuință sau în birou. Dezordinea este contraproductivă și îți va încetini progresul, deoarece atenția ta nu este asupra unei sarcini de lucru, ci și asupra obiectelor din jur care nu sunt ordonate și puse la locul lor.
Prin urmare, pentru a fi mai productiv începe printr-o organizare bună a obiectelor din și de pe birou, dar și a fiecărei sarcini de lucru, de la cele urgente și până la cele care pot fi amânate.
Continuă cu amenajarea biroului în culori neutre
Se consideră că atunci când ai un birou sau un spațiu de lucru unde pereții au culori neutre te vei putea concentra mai bine lucrând în acel spațiu decât dacă ai lucra într-o cameră cu pereții verzi, spre exemplu.
Culorile indicate pentru creșterea productivității la birou sunt bej, diferite nuanțe de alb, gri sau chiar galben. Culoarea galben este recomandată în amenajarea biroului pentru persoanele care întâmpină dificultăți de concentrare.
Tocmai de aceea, atunci când trebuie să memorezi o cantitate mare de informații, din punct de vedere psihologic se consideră că dacă evidențiezi informațiile importante cu un markere în diverse culori vei putea reține mai ușor acele propoziții sau paragrafe.
Alege un stil minimalist
Atunci când ai puține obiecte de mobilier sau de decor în birou, atenția ta va fi asupra sarcinilor de lucru pe care trebuie să le finalizezi. Cu cât ai mai multe obiecte în birou, cu atât este mai posibil ca privirea și, implicit, atenția ta să fie distrase de la ceea ce contează, de fapt.
Astfel, pentru a-ți crește nivelul de productivitate zilnică la birou alege în amenajarea acestuia un stil minimalist. Culorile neutre, obiectele de decor fără pete de culori și fără modele ,,țipătoare” care să te distragă sunt ideale în acest sens.
Bonus – Pauză la fiecare 50 de minute
Știința spune că dacă faci o pauză de 10 minute după fiecare 50 de minute de lucru vei avea o productivitate mai ridicată și mai multă energie. Celebra expresie ,,pauzele mici și dese – cheia marilor succese” vine de aici. Oamenii nu au nevoie de o pauză lungă pentru a fi productivi, ci de mai multe pauze, dar de scurtă durată.
10 minute sunt ideale pentru a-i da creierului și corpului tău odihna de care au nevoie pentru a continua să lucrezi într-un mod productiv o zi întreagă. În aceste minute, însă, alege să faci o plimbare în aer liber, să privești natura sau să faci câteva exerciții fizice ușoare.
Nicidecum nu este indicat să folosești cele 10 minute de pauză continuând să te uiți la ecranul telefonului sau la monitor ori la laptop. Lumina albastră obosește ochii și poate crea dureri de cap. Folosește-ți, deci, pauzele în mod inteligent pentru a avea o productivitate ridicată.
Productivitatea este decisivă atunci când vrei să termini sarcinile de lucru cu brio, în timp util. Tu ce ai schimba la biroul tău de acum pentru a-ți crește productivitatea?