Ce obligații au de respectat proprietarii de afaceri e-commerce pe linie de mediu?

de WTA.ro

Deținerea unei afaceri de e-commerce vine la pachet cu multe responsabilități pentru orice antreprenor. Având în vedere că acesta este considerat a fi producător, printre responsabilitățile pe care le are de îndeplinit se numără și respectarea obligațiilor pe linie de mediu. Chiar dacă un business online pare să implice mult mai puține obligații față de unul fizic, acest aspect  nu este valabil în cazul obligațiilor care țin de protejarea mediului înconjurător.

De asemenea, multe dintre afacerile e-commerce implică deținerea unui punct de lucru sau depozit, care inevitabil generează deșeuri, caz în care agentul economic este nevoit să asigure o gestionare corespunzătoare a lor, respectând totodată toate măsurile prevăzute în legislația de mediu.

Care sunt obligațiile de mediu pe care le au magazinele online?

În prezent, sustenabilitatea este un aspect pe care orice afacere trebuie să o ia în considerare, indiferent dacă aceasta este fizică sau își desfășoară activitatea în mediul online. În acest sens, legislația de mediu are rolul de a se asigura că agenții economici respectă prevederile impuse.

Un prim aspect important îl vizează gestionarea corectă a deșeurilor generate, care apar cel puțin ca urmare a utilizării ambalajelor pentru produse. Astfel, orice producător trebuie să întocmească și să păstreze evidenta gestiunii deseurilor

În ceea ce privește obligațiile avute către Agenția pentru Protecția Mediului, printre acestea se numără:

  • Încadrarea corectă a deșeurilor generate în funcție de codurile prevăzute legislativ;
  • Colectarea selectivă a deșeurilor;
  • Predarea deșeurilor rezultate unor societăți autorizate în ceea ce privește colectarea, tratarea, valorificarea sau eliminarea lor finală;
  • Deținerea unei evidențe lunare a deșeurilor, în conformitate cu cadrul legal;
  • Raportarea anuală a deșeurilor generate.

În plus, în cazul în care bunurile comercializate provin din import, atunci agentul economic are și obligația de a întocmi și depune declarațiile aferente la Administrația Fondului de Mediu. Spre exemplu, se pot depune declarații AFM și pentru pungile și sacoșele destinate cumpărăturile.

Concluzii

Toate aceste obligații pot să varieze în funcție de activitățile desfășurate de fiecare business online în parte. De asemenea, în anumite cazuri pot apărea și obligații suplimentare ca urmare a unui nivel înalt de complexitate al activității desfășurate. 

Un partener de încredere pentru antreprenorii care dețin astfel de business-uri online este EnviroCons, care oferă un portofoliu variat de servicii și soluții de mediu care să garanteze o aliniere cu legislația de mediu în vigoare.

Te-ar putea interesa