Epoca conținutului de marketing a accentuat tot mai mult importanța comunicării asupra produselor și serviciilor oferite publicului. În multe cazuri, formele clasice de reclamă au trecut la un format mult mai bine focusat pe calitățile și originea produsului, dezvoltându-se stilul advertorial.
Cu toate acestea, termenul în sine nu este atât de nou, fiind creat în presa americană în 1946, ca o combinație a termenilor ”editorial” și ”advertisement”, dar a început să fie tot mai des folosit în ultimii 15 ani, odată cu dezvoltarea publicațiilor onlice și schimbarea survenită în strategiile de marketing ale companiilor.
Dedicat brandurilor
Una dintre țintele clare ale oricărei companii este stabilirea unui brand și fidelizarea clienților. Dacă pentru branduirea unui produs se pot folosi elemente vizuale ușor reconoscibile sau sloganuri care să intre în limbajul popular al publicului targetat, fidelizarea consumatorilor a devenit o sarcină tor mai complicată în ultimii ani.
Interesul consumatorilor pentru noi produse și servicii introduse în piață nu se mai referă strict la avantajul prețului sau detalii tehnice legate de produs, ci merge mult mai departe spre chestiuni referitoare la origina produsului, tehnologii sustenabile folosite în producție sau caracteristici eco-friendly ale acestuia.
Practic, o companie care își asumă un brand trebuie să îl stabilizeze în piață prin detalii tot mai complexe legate atât de produs și denumirea acestuia, cât și despre politicile companiei în sine.
Articol plătit
Ca definiție generală, un advertorial este un articol plătit conținând informații cât mai diverse despre un produs, astfel încât să răspundă cât mai bine publicului țintă.
Selectarea canalelor de distrubție a mesajului ține atât de tipul produsului sau serviciului prezentat, cât și de publicul căruia îi este dedicat.
Canale de distribuție
O parte dintre producători aleg să își stabilizeze brandul prin folosirea propriilor websit-uri în care publică informațiile necesare pentru identificarea produsului ce răspunde cât mai bine cerințelor publicului.
Este o metodă prin care se evită unele cheltuieli suplimentare cu contractarea spațilui de publicitate plătit, dar nu o asigură o vizibilitate rapidă a prodului distribuit pe piață.
De obicei o combinație între aceste două strategii și eventuale reclame vizuale de timp clasic sunt folosite pentru a canaliza atenția consumatorului asupra unui produs.
Beneficiile publicării advertorialelor
Cele mai citite articole
Ca avantaje în favoare publicării de advertoriale pe diverse canale de marketing putem enumera exponerea directă a produsului/brandului în fața consumatorului și selectarea canalului adecvat pentru fiecare tip de consumator.
Identificarea dorințelor consumatorului este un alt avantaj, în condițiile în care astfel de texte de prezentare atrag de obicei și feed-back din partea celor carora le sunt destinate. Acest lucru poate da o formă mult mai solidă viitoarelor campanii de marketing prin prezentarea focusată a elementelor distinctive care pot atrage atenția publicului asupra produsului marketat.
În același timp, ai un control mai bun asupra duratei campaniei publicitare în sine și a efectului acesteia, chiar și când în spatele produsului nu se află o poveste neapărat uluitoare sau alte detalii fascinante pentru cititori. Plus că, în forma redactabilă poziționată în site, textele sunt ușor de re/accesat chiar și după terminarea campaniei de marketing, întreținând vie atenția unor potențiali noi consumatori.
Formele advertorialelor
În ultimul deceniu, stilul de redactare al advertorialelor au evoluat de la forma articolului plătit, obișnuită în mediul print, către diverse tipuri de comunicare mai relaxată asigurată de versatilitatea mediului de comunicare online.
De la datele stricte de marketing conținute de reclamele clasice sau informațiile oarecum limitate ale comunicatelor de presa s-a trecut la un model de redactare care să includă și o poveste în spatele produsului sau a brandului respectiv.
Un studiu Nielsen efectuat pe 2.400 de respondenți a arătat că aceștia găsesc forma advertorială de prezentare a produselor mult mai atractivă decât clasicile reclame. Practic, o poveste bună spusă pentru un brand poate atrage mai ușor atenția cititorilor decât o reclamă plasată pentru câteva zeci de secunde pe displayul laptopului.
Trucurile în crearea unui advertorial captivant sunt legate de folosirea stilului adecvat pentru fiecare tip de public țintă, citarea studiilor de referință care să demonstreze anumite atribute ale produsului întreținerea atenției prin titluri și intertiluri, consolidarea relației cu consumatorul prin adăugarea informațiilor cu caracter educativ, astfel încât acesta să sesizeze că a învățat ceva nou.
Un limbaj nou
Faptul că stilul de redactare evoluează spre crearea unei conexiuni cât mai clare cu potențialii clienți ai produsului marketat au făcut ca advertorialele să evolueze spre un limbaj mai puțin formal față de cel clasic. Astfel, în conținut se pot introduce studii de caz ale unor potențiali clienți și eventuale testimoniale ale acestora.
De asemenea, un element important este eliminarea prejudecăților legate de trecerea la un nou produs. La fel, folosirea elementelor grafice care să susțină calitățile produsului , precum și prezentarea unor date statistice care să vină învăluite lejer în poveste ajută la menținerea atenției publicului asupra advertorialului. În final, un îndemn la acțiune poate fi determinat pentru fidelizarea consumatorului cu un produs.
Sursa Foto: Pixabay
Articol realizat in colaborare cu: