Direcția Generală de Asistentă Socială și Protecția Copilului Tulcea, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi adopție în proiectul Team-up progres de calitatea îngrijirii alternative a copiilor, POCU, a deschis pentru luna februarie, campania de recrutare a persoanelor care doresc să devină asistent maternal profesionist.
Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată care asigură prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul sau creșterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.
Pot fi atestate ca asistent maternal profesionist numai persoanele sau ambii soți, care îndeplinesc următoarele condiții:
a) au peste 18 ani;
b) prin comportamentul lor în societate, starea sănătății şi profilul lor psihologic, prezintă garanții pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor care revin unui părinte, referitoare la creșterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi;
c) au în folosința o locuință care acoperă necesitățile de preparare a hranei, igienă, educație şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiți în plasament.
Solicitanții vor depune la sediul Serviciului Management de Caz pentru Copil, Monitorizare Servicii Sociale (Tulcea, str. Alunișului, nr. 15, et.1/clădirea Centrului Maternal Tulcea, tel. 0757999901 sau 0759035425), următoarele documente:
- cerere de evaluare a capacității de a deveni A.M.P (formular tipizat care se completează la sediul serviciului)
- Curriculum Vitae (formular tipizat care se completează la sediul serviciului)
- copii de pe actele de stare civilă şi de pe actele de studii ale solicitantului;
- adeverințe medicale de la medicul de familie, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului si a persoanelor care locuiesc cu solicitantul;
- certificate de cazier judiciar ale solicitantului si ale persoanelor cu care acesta locuieşte;
- un document care să ateste dreptul de folosinţă al solicitantului asupra locuinţei.