Transportul utilajelor grele de construcții este una dintre cele mai frecvente sarcini de transport care se rezolvă cu ajutorul vehiculelor grele. Natura încărcăturii determină modul de proiectare al vehiculului.
Demontarea pieselor unui utilaj greu ce trebuie mutat pe drumurile publice este o sarcină care necesită timp și forță de muncă, iar constructorii de mașini se străduiesc să facă această procedură cât mai rapidă și nedureroasă posibil, în timp ce producătorii de remorci solide (trailere) inventează modalități de transport cu o demontare minimă pentru acest tip de încărcături speciale. În mod ideal, fără a demonta utilajul greu respectiv.
În ceea ce privește echipamentele grele din domeniul construcțiilor, acestea sunt în principal vehicule pe șenile cu o masă începând de la 50–70 de tone și până la circa 120 de tone.
Acestea includ:
- macarale;
- instalații de foraj;
- buldozere;
- excavatoare;
- mașini de defrișat;
- excavatoare cu roți care au cupe pentru săparea de șanțuri și gropi.
Spre deosebire de alte mărfuri, utilajele de construcții pot ajunge în zona de încărcare fără ajutorul unor echipamente de ridicare, cu excepția echipamentelor mari care necesită a fi transportate în formă dezasamblată.
Anumite modele de remorca transport utilaje tip platformă sunt folosite și pentru transportul vehiculelor pe șenile. Aceste utilaje grele se caracterizează printr-un fund plat, blindat, care poate servi drept suport și susține întreaga masă a echipamentului ce urmează a fi cărat, ceea ce determină o tehnologie de transport folosind o grindă longitudinală monobloc sau telescopică.
Cele mai citite articole
Dacă este necesar, este posibil să se utilizeze și unelte speciale, cum ar fi expansoare. Toate echipamentele grele de construcții sunt supradimensionate, prin urmare, este necesar să emită autorizații pentru transportul acestuia.
Vehicule grele cu roți, precum încărcătoarele frontale, buldozerele, precum și compactoarele pentru depozitele de deșeuri solide au o înălțime mare, iar pentru transportul lor, producătorii de remorci (trailere) realizează platforme cu adâncituri pentru roțile acestor utilaje grele.
Beneficiile folosirii remorcilor speciale pentru utilaje grele includ:
- fiabilitatea ridicată datorită fabricării tuturor componentelor din oțel structural foarte rezistent;
- posibilitatea de a ajunge cu ușurință pe trailer și de a ieși din acesta pentru orice utilaj greu transportat;
- stabilitatea utilajelor grele în timpul transportului pe orice distanță datorită dispozitivelor de fixare de înaltă calitate utilizate;
- buna manevrabilitate;
- modelele telescopice modulare și glisante de remorci pentru utilaje grele permit să se plaseze încărcături de orice dimensiuni nestandardardizate;
- elementele de conectare universale sunt potrivite pentru andocarea tractoarelor de orice model cu traule de marfă;
- prezența unor scări sau rampe speciale fac încărcarea utilajelor grele ușoară și sigură;
- datorită numărului mare de osii, încărcăturile transportate sunt distribuite uniform pe platforma de încărcare pentru a elimina riscul de a deteriora carosabilului.
În funcție de tipul de marfă transportată și de traseu, se selectează mai multe categorii de trailere, care sunt clasificate după diverse criterii.
- După numărul de osii
Axa este un suport care susține cadrul cu toate unitățile, mecanismele și dispozitivele montate pe acesta.
Numărul de osii depinde de capacitatea de încărcare. Remorca poate conține de la una la opt sau chiar mai multe osii. Întreaga sarcină de pe cadru și încărcătura plasată pe remorcă este transferată pe osie. Cu cât sunt mai multe axe, cu atât gradul de stabilitate este mai mare.
- După capacitatea de încărcare
Trailerele pot să fie:
- Ușoare: cu capacitate de încărcare de până la 25 de tone. Platformele sunt amplasate pe două sau trei axe. Sunt proiectate pentru transportul excavatoarelor, buldozerelor, echipamentelor de exploatare forestieră, țevilor și altor bunuri.
- Medii: cu o capacitate de transport de până la 45 de tone. Au 3-4 axe și suspensie pneumatică, hidraulică sau arc. Sunt folosite pentru transportul echipamentelor de construcție sau de carieră și a altor bunuri.
- Grele: cu o capacitate de transport de 45-110 tone. Au până la opt sau chiar mai multe axe. Sunt echipate cu suspensii pneumatice, hidraulice, de echilibrare sau combinate. Trailerele modulare grele permit să se transporte utilaje grele de forme nestandardizate și dimensiuni mari. Se utilizează asemenea remorci speciale în construcțiile navale, în domeniul militar și în industria petrolului și gazelor.
- Supergrele: cu un cadru special, asamblat din module separate. Capacitatea de transport poate fi de până la 200 de tone. Sunt utilizate în industria de apărare, industria energetică, petrol și gaze și alte industrii de materii prime pentru transportul echipamentelor grele: nave, rachete militare, structuri de construcții, instalații de foraj etc.
Ai și tu nevoie de un trailer pentru firma ta de transport? Găsești diverse modele second hand sau chiar noi pe Autoline.ro!