Dacă ai o afacere, știi deja cât de importantă este retenția clienților. Acest concept este esențial pentru construirea și dezvoltarea brandului tău, ținând cont de faptul că găsirea unei baze de clienți fideli este destul de dificilă. Astfel, este important să îi motivezi pe clienții deja existenți să revină cu drag la serviciile pe care le promovezi.
Retenția clienților face referire la acțiunile pe care le poți pune în practică pentru a crește numărul persoanelor recurente, care să aducă profit afacerii tale. În acest sens, îți punem la dispoziție metode inedite pentru a convinge clienții să se întoarcă la brandul tău, care să aducă mulțumire de ambele părți.
Creează un spațiu primitor
Dacă deții un magazin, merită să investești în amenajarea spațiului, pentru a păstra clienții. De pildă, nicio persoană nu va fi atrasă de încăperi înguste, în care mișcarea este limitată. Asigură-te că încăperile sunt aerisite, pentru o experiență plăcută la cumpărături.
Mai mult, apelează la servicii de Aroma Marketing. Acest concept oferă o metodă inedită în comparație cu strategiile tradiționale de branding și are un impact major în retenția clienților.
Pentru că se bazează pe stimuli olfactivi, mirosul plăcut dintr-un spațiu mărește timpul petrecut de clienții tăi în magazin și îi îndeamnă să revină. Prin influențarea stimulilor vizuali și olfactivi, brandul tău poate să stabilească o legătură emoțională mai puternică și durabilă cu clienții.
Pune accent pe confortul clienților
Vrei să eviți pierderea clienților? Merită să pui accent pe confortul lor! Cumpărătorul ar trebui să se bucure de servicii de calitate, deoarece cu cât gradul de satisfacție al clientului este mai mare, cu atât cresc șansele să revină la brandul tău.
Astfel, dacă deții un magazin, nu pune clienții în situația de a aștepta prea mult la casă, oferă-le informații utile și ajută-i de fiecare dată când au nevoie.
Cele mai citite articole
Totodată, arată că îți pasă de client. Poate deveni frustrant ca brandul pe care îl admiri să-ți însele toate așteptările, așa că ascultă întotdeauna problemele clienților și încearcă să le găsești rezolvare.
Pentru o afacere cu numeroși angajați, se impune instruirea staff-ului responsabil cu serviciul pentru clienți. Angajații pot fi implicați și interesați, iar clienții mulțumiți și fideli produselor tale.
O altă metodă de retenție a clienților, care funcționează, implică vizibilitatea brandului tău pe rețelele de socializare. Fie că promovezi un magazin de haine sau un restaurant, oferă șansa clienților de a observa activitatea și progresul tău.
Cu cât interacționezi mai mult cu ei, cu atât există mai multe șanse că aceștia să se implice. În consecință, clienții revin, iar tu îți crești profitul.
Poți să trimiți și e-mailuri în mod regulat clienților fideli, pentru a menține relația cu aceștia. Desigur, este recomandat să personalizezi e-mailurile cu numele lor și să le oferi recomandări sau promoții de care să se bucure.
Profită de programele de fidelitate
Programele de fidelitate îți dau ocazia perfectă de a recompensa un client pentru achiziții de la brandul tău. Îi poți oferi reduceri și vouchere nu doar pentru cumpărături, dar și pentru faptul că recomandă afacerea ta cunoscuților sau că distribuie lucruri pozitive despre tine pe rețelele sociale.
Un discount oferit la timpul potrivit poate să determine clienții vechi să revină și să te aleagă pentru o nouă sesiune de shopping.
Nu ezita să ceri feedback
Deși nu este întotdeauna confortabil să auzi păreri negative despre afacerea ta, clientul trebuie să-și poată exprima opiniile despre serviciile tale. Acest lucru îți permite să îmbunătățești calitatea serviciilor și să arăți că îți pasă de păreri, fie pozitive sau negative.
Retenția clienților este o investiție benefică, care-ți aduce avantaje reale pe termen lung. În acest fel, te poți bucura de costuri mai mici și de profituri mai mari. Tot ce trebuie să faci este să pui în practică măcar o parte dintre sugestiile oferite pentru a trage noi clienți și pentru fidelizarea celor existenți.