Era digitalizării a adus o nouă serie de avantaje pentru afacerile de toate tipurile care au acum posibilitatea de a-și promova businessul și în mediul online. Conform datelor statistice din domeniu, în medie 61% dintre persoanele cu putere de cumpărare își caută produsele dorite pe internet, acesta fiind un trend în creștere continuă.
Dacă ai făcut și tu această trecere în online ori urmează să procedezi astfel, știi deja că este necesar să te folosești de o serie de strategii pentru atragerea clienților. Îți lăsăm mai jos unele dintre cele mai avantajoase metode la care poți apela.
Dezvoltă parteneriate cu alte companii
Una dintre cele mai utile strategii de marketing online este să creezi relații de colaborare cu alte afaceri din domeniul tău. De exemplu, dacă activezi în domeniul de dezvoltare, poți achiziționa utilaje pentru construcții de la merXu în mod constant. Astfel, există posibilitatea, ca pe termen lung, să obții oferte personalizate sau exclusivități în aria ta de lucru.
Apelează la endorsement
Majoritatea oamenilor de toate vârstele își petrec o bună parte din timp în mediul online, de regulă urmărind noutățile zilei sau activitățile altor persoane. Astfel, te poți folosi de impactul pe care îl au influencerii în ghidarea trendului de cumpărare al produselor sau serviciilor.
Găsește persoane relevante pentru afacerea ta:
- profesori – dacă vinzi cărți sau produse educative;
- cântăreți/artiști – dacă deții un restaurant sau o sală de evenimente;
- arhitecți sau companii de bricolaj celebre – dacă activezi în domeniul construcțiilor;
- nutriționiști/antrenori de fitness – dacă ai o sală de sport sau o afacere cu produse bio/eco/fără zahăr etc.
- stiliști – potriviți pentru afacerile de retail din domeniul fashion ori pentru saloane sau centre SPA.
Creează reclame online
Reclamele plătite pe Facebook și Google se numără printre cele mai eficiente metode online de a-ți face afacerea cunoscută rapid, cu minimum de efort. Ai disponibile o varietate de cursuri online gratuite care te vor ajuta să înveți pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru realizarea promovărilor. De asemenea, dacă nu dispui de timpul necesar, poți recurge la ajutorul specialiștilor în domeniu (freelanceri, agenții de marketing).
Creează un site și un blog
Chiar dacă afacerea ta poate nu are legătură directă cu mediul online, acestea sunt necesare pentru a atrage noi tipuri de public (clienți). Oamenilor le va fi mult mai ușor să afle despre existența businessului tău dacă ai un site sau un blog în care vorbești despre activitatea pe care o desfășori.
Prin intermediul acestora poți anunța promoții, oferte, lansări de colecții noi sau poți ajuta oamenii să ajungă la magazinele tale fizice cu ajutorul GPS-ului.
Avantajele folosirii strategiilor de vânzări în mediul online:
- contribuie la extinderea afacerii prin atragerea de noi clienți sau fidelizarea celor existenți;
- expansiunea publicului țintă;
- creșterea vânzărilor și a profitului net;
- obținerea unei poziționări mai bune în piața concurențială;
- posibilitatea de a profita de noi oportunități sau de a crea parteneriate profitabile.
Încearcă să combini aceste strategii de vânzări în mediul online și afacerea ta va avea, probabil, mai mult succes într-un timp relativ scurt. Deși anumite tactici pot implica investiții financiare sau de timp pe care trebuie să le faci inițial, acestea se vor dovedi utile pe termen lung.