8 Pasi de urmat pentru a deschide un magazin online

de WTA.ro
Creare Magazin Online - CRAFT iT - Agentie Digital Marketing

Cu totii visam sa avem un job in mediul online sau fiecare dintre noi dorim sa facem parte din acea categorie de antreprenori din mediul asta. Ca si idee nu e foarte complicat dar avem de urmat anumiti pasi… cand te gandesti sa iti construiesti propriul magazin online trebuie sa te gandesti ca este este un site special facut pentru a vinde produse sau anumite servicii. Internetul prezinta oportunitati mari de a intreprinde, mai ales din cauza costurilor scazute si de aceea din ce in ce mai multe persoane doresc sa se afilieze acestei nise. Iata un ghid de baza pentru crearea propriului magazine online:

1. Alege o nisa care va atrage

Colecteaza informatii in jurul acestei nise speciale si valorifica pasiunea ca un avantaj competitiv fata de vanzatorii mai mari de pe piata. Daca alegi categoria potrivita, vei avea o sansa mai mare de a te bucura de procesul de creare si gestionare a afacerii tale, ce va necesita rabdare si munca.

Este important sa faci un studiu de piata despre produsele si/sau serviciile care reusesc pe Internet; nu totul este bun de vanzare in online. Un alt aspect pe care sa il ai in calcul este pretul. Seteaza un pret atractiv pentru clientul tau si destul de profitabil pentru tine.

2. Achizitioneaza un serviciu online care ofera infrastructura (Amazon de exemplu)

Gaseste-l pe cel care se potriveste cel mai bine afacerii si produselor tale. O alta optiune este de a instala magazinul in cadrul unor „galerii” sau „centru comercial”; servicii de partajare cu alte magazine. Aici echivalentul ar fi un director web si este utilizat in cazul in care magazinul este mai mic si resursele sunt mici. Un alt punct important este sa iti inregistrezi domeniul de activitate. Se recomanda ca, daca va aflati in Romania, sa aiba.ro cand se termina.

3. Creaza stocuri si adauga produsele

Incearca sa fii atent la categoriile si locul in care iti plasezi produsele. Studiile au aratat ca, consumatorii sunt mai atrasi de produsele care se afla in partea de sus a paginii, asa ca este o idee buna sa pui produsele de top acolo. Pune-te in locul clientilor tai si intreaba-te” de ce ar trebui sa cumpere din magazinul meu”? Incearca sa iti faci viata mai usoara, sau sa livrezi un alt tip de valoare.

4. Include cosul de cumparaturi

Este un software care asista clientul in „tur virtual” al magazinului, observand produsele pe care le arata, calculand suma finala si permitandu-i sa returneze marfa.

5. Metodele de plata

 Metodele de plata si politicile de securitate si confidentialitate ale datelor si tranzactiilor clientilor trebuie sa fie clare pentru toti (clienti si vanzatori).

6. Defineste modelul

Exista diferite moduri de a gestiona inventarul. Printre ele se afla si cunoscutul dropshipping ce consta in faptul ca furnizorul face livrarea direct la cumparator.

7. Promovarea magazinului

Foloseste-te de toate mijloacele de promovare existente pe piata, cel putin pana cand pagina ta “prinde” pe piata online.

8. Modul de livrare

Intr-un magazin virtual este esential sa livrezi produsele in timp util la domiciliul clientului si pentru asta poti semna un contract cu o firma de curierat.

Mai multe informatii pe site-ul Agentiei de Marketing Digital CRAFT iT

Te-ar putea interesa