Pandemia de coronavirus şi-a făcut simţită prezenţa în toate aspectele vieţii românilor, de la felul în care îşi desfăşoară activitatea la locul de muncă şi până la obiceiurile de cumpărare, care s-au îndreptat semnificativ către zona magazinelor online.
Era de aşteptat ca în topul cumpărăturilor făcute de români în această perioadă să se claseze pe primele locuri predominant măştile şi dezinfectanţii, însă potrivit unor studii pe această temă, interesul cumpărătorilor s-a îndreptat şi către anumite categorii de produse non-alimentare, cum ar fi televizoare, laptopuri, căști cu microfoane, frigidere sau console de gaming.
Dincolo de categoria produselor necesare la job, la studiu sau a celor de divertisment, precum scaune de birou, lămpi de birou sau jocuri pe calculator, persoanele care lucrează de acasă şi petrec mult timp lucrând la birou, îndreptându-se astfel către un stil de viaţă mai puţin activ, au achiziţionat şi produse pentru sănătate, cum ar fi produsele de fitness (benzi de alergare şi alte aparate), dar şi produse ce sporesc confortul utilizatorului, dincolo de beneficiile acestora pentru sănătate, cum sunt fotoliile de masaj.
Produse de interes în pandemie, categoria fitness şi sănătate
Dintre cumpărătorii care s-au concentrat şi pe achiziţionarea unor produse menite să contracareze efectele negative ale pandemiei în ceea ce priveşte stilul de viaţă devenit dintr-odată preponderent sedentar, majoritatea s-au orientat către benzi de alergare, gantere şi alte echipamente sportive sau fotolii de masaj. Printre acestea se numără şi modelele de fotoliu masaj komoder, ideale atât pentru persoanele care caută un fotoliu în care să se relaxeze, cât şi pentru persoanele care au nevoie de un fotoliu de masaj pentru ameliorarea durerilor, din motive medicale şi terapeutice.
Ce şi-au dorit românii în pandemie din categoria divertisment
Timpul petrecut acasă din cauza restricţiilor impuse de pandemie şi-a pus puternic amprenta asupra tendinţei cumpărătorilor de a-şi achiziţiona mijloace cât mai variate şi antrenante de distracţie. Astfel, au crescut semnificativ vânzările la televizoare şi alte produse electronice pentru întreaga familie, console de gaming şi jocuri, board games, jucării, cărţi şi reviste.
Produse cumpărate în pandemie din categoria work from home
Printre produsele la care s-au înregistrat cele mai mari vânzări în rândul românilor, necesare pentru work from home, se numără computere, laptopuri, monitoare, imprimante, căşti cu microfoane şi alte accesorii software/hardware, scaune de birou şi lămpi de birou.
Ce au cumpărat românii în pandemie din categoria diverse
Românii care au dorit să se asigure că au la îndemână tot ce le trebuie pentru un trai decent şi confortabil, în ciuda restricţiilor impuse în această perioadă, şi-au procurat produse dintre cele mai diverse pentru a uita de consecinţele negative ale pandemiei. De la purificatoare, frigidere şi lăzi frigorifice, la produse pentru copii, produse din categoria pet shop, produse de bricolaj, produse handmade şi articole din categoria fashion, românii s-au asigurat că au de toate, adăugând în coşul de cumpărături online chiar şi produse destinate adulţilor, din categoria sex-shop, cadouri sau flori pentru cei dragi.
Românii beau mai mult ceai şi mai multă cafea în pandemie
S-a înregistrat, de asemenea, o creştere a achiziţiei online de produse precum cafeaua şi ceaiurile, ca urmare a creşterii timpului petrecut de cumpărători acasă. Această tendinţă nu este una surprinzătoare, având în vedere că peste 34% din cheltuielile medii lunare ale unei familii de români sunt alocate produselor alimentare şi băuturilor nealcoolice.
De reţinut este că multe dintre obiceiurile de cumpărare ce şi-au făcut loc în viaţa românilor în timpul pandemiei se vor menţine, conform specialiştilor, şi după ce restricţiile vor dispărea, astfel că ne putem aştepta la o creştere continuă a cererii de produse pentru work from home, precum scaunele de birou şi alte accesorii achiziţionate în scop profesional, dar şi a interesului pentru produse pentru fitness şi sănătate, precum echipamentele sportive sau fotoliile de masaj.