Acumulatori auto pentru mașina ta

de WTA.ro

Pentru a alege acumulatori auto potriviți pentru mașina ta, verifică mai întâi dacă mașina este echipată sau nu cu un sistem start-stop. Dacă nu ești sigur, consultă manualul mașinii sau consultă un mecanic pentru a stabili ce recomandă producătorul echipamentului original. Acumulatorii auto sunt necesari pentru funcționarea circuitului electric al mașinii. 

Durata de viață a bateriilor auto este limitată și acestea trebuie schimbate periodic. Carcasele metalice ale produselor au un electrod pozitiv (anod) și unul negativ (catod), precum și un electrolit. Datorită reacției chimice cu electrolitul, materialul electrodului este oxidat și electronii sunt eliberați, fapt ce creează un curent electric, mutând de la un pol al bateriei la celălalt diferența de potențial dintre poli. Treptat, materialul electrodului se descompune și bateria devine inutilă. 

Acumulatori auto – Tipuri

În funcție de materialul componentelor lor, acumulatorii auto sunt:

Carbon-zinc. Anodul este format din dioxid de carbon și mangan inactiv, catodul de zinc, iar electrolitul din clorură de amoniu. Acest tip de acumulator auto se caracterizează prin costul redus, are o durată de viață scurtă și este potrivit numai pentru dispozitivele care nu sunt supuse unei sarcini grele.

Alcalin. Componenta activă a anodului este pudra de zinc (în unele cazuri indiu sau aluminiu aliat), iar la catod – dioxid de mangan. Hidroxidul de potasiu îngroșat cu compuși polimerici este utilizat ca electrolit. Aceste tipuri de baterii au o capacitate mare și durata lor de viață este mai mare decât cea a modelului zinc-carbon.

Litiu. Anodul conține litiu, catodul – dioxid de mangan, dioxid de cupru, iod, disulfură de fier sau altele. Electrolitul este format din compuși organici. Acest tip de baterii sunt ușoare, de lungă durată și rezistente la schimbările de temperatură.

Argint. Anodul este format din pudră de zinc, catodul din oxizi de argint, electrolitul din hidroxizi de potasiu sau de sodiu. Sunt dispozitive puternice, cu o durată lungă de viață.  

Tehnologia Start-Stop

Tehnologia Start-Stop ajută la economisirea combustibilului oprind automat motorul de fiecare dată când mașina se oprește din mișcare. Cu toate acestea, mașinile cu sistem start-stop necesită mai multă baterie. De aceea, VARTA oferă baterii auto special concepute pentru vehicule cu sisteme start-stop – precum Silver Dynamic AGM și Blue Dynamic EFB. Bateriile umede cu plumb-acid sunt cel mai frecvent tip de baterii cu plumb-acid și sunt utilizate pe scară largă în industria auto. Acumulatorii auto VARTA se bucură de încrederea clienților din întreaga lume și îți pot oferi ceea ce ai nevoie.

În următorii câțiva ani, aproximativ 90% din toate mașinile nou produse vor fi echipate cu tehnologie start-stop, care reduce consumul de combustibil și emisiile, prin oprirea motoarelor la relanti. Dar pornirea motorului cu tehnologia start-stop este doar una dintre sarcinile bateriei. Odată cu creșterea numărului de consumatori de energie pentru echiparea mașinilor, trebuie să existe o sursă de alimentare stabilă. Și aceasta este o sarcină pe care bateriile SLI convenționale, pur și simplu nu o pot îndeplini.

Te-ar putea interesa