Fiind proprietarul unei mici afaceri, nu trebuie să fii descurajat dacă nu îți lipsesc buzunarele adânci precum mărcile mai mari. Puteți face multe cu resursele limitate disponibile. Deși s-ar putea să nu aibă impactul „băieților mari”, dacă produsul sau serviciul dumneavoastră rezolvă o problemă, distrează publicul și poate îndeplini nevoi specifice, atunci este mai mult decât probabil să atrageți clienți.
Acest lucru este destinat acelor proprietari de afaceri mici care se simt constrânși și nu au încredere pentru a realiza marketingul atunci când există un domeniu de aplicare și posibilități ample de marketing. Iată-ne:
Marketingul pentru întreprinderile mici
Indicații pentru Definește îți marca:
în mod normal asociem mărcile cu companii mari precum Nike și Sony. Ei bine, acesta nu este sfârșitul poveștii. Dacă doriți să faceți marketing, începeți prin a crea un brand. Nu este atât de dur pe cât ar părea. În primul rând, trebuie să identificați de ce sunteți în această afacere. Dacă oamenii nu pot relaționa cu tine, atunci nu vor cumpăra. Începeți cu o poveste de brand despre cum și de ce ați început. Odată ce v-ați dat seama de restul părții de poveste a piulițelor și șuruburilor – tipografia și identitatea mărcii se vor pune la punct. Este povestea care lipește totul.
Efectuați o cercetare de piață
Dacă considerați că pasul anterior nu este suficient de perspicace pentru a dezvălui publicul potrivit, puteți opta pentru cercetare de piață. Vă va ajuta să identificați viabilitatea produsului, nivelul de saturație și potențialele lacune de pe piață. Unul dintre cele mai rentabile exerciții de făcut este ascultarea socială. Acest lucru se poate face pe Facebook sau Twitter, unde puteți aborda problema pe care doriți să o rezolvați. Chiar și forumuri precum Quora și Reddit sunt platforme ideale pentru a căuta întrebări frecvente. Aceste întrebări sunt punctele de durere potențiale. Adunați toate acestea și căutați punctele comune în jurul întrebărilor și conversațiilor care au loc. Este posibil ca acestea să vă ofere informații despre piață.
Subliniază-ți propunerea de valoare
Având în vedere concurența strânsă de pe piață, ceea ce obligă un cumpărător să cumpere de la tine depinde numai de propunerea ta de valoare. Modul în care sunteți diferit de concurență este „factorul de clinching”, fără de care nu există prea multe progrese de făcut. Subliniați problema și soluția împreună cu beneficiile pe care produsul le oferă. Repetați acestea în mesaje pentru un impact maxim. Odată ce ai vizibilitate în nișa ta, poți poziționa marca pentru a fi distinctă de toți ceilalți din aceeași afacere. Acest lucru va atrage în mod organic potențialii clienți către marcă.
Creați un site web
Chiar dacă nu vindeți nimic online, este totuși important să aveți un site web. Orice prospect care face cunoștință cu o afacere mică este probabil să facă referințe încrucișate la acea afacere online și pe rețelele sociale. A avea un site web este una dintre cele mai ușoare modalități de a crea legitimitate pentru afacere. În calitate de proprietar de afaceri, nu este nevoie de un site web de înaltă tehnologie. Se poate începe cu un site web WordPress și poate angaja un freelancer pentru a construi și întreține site-ul.
O altă posibilitate ar fi să angajezi un web designer și să construiești site-ul de la zero pentru a oferi clientului o experiență web împlinită. În zilele noastre, dezvoltarea unui site web nu este o mare problemă pentru constructorii de site-uri care au pur și simplu o interfață de tip drag and drop. Cu toate acestea, antreprenorii care optează pentru acestea trebuie să verifice din nou dacă produsul final va fi conform așteptărilor. Amintiți-vă întotdeauna că site-ul dvs. este un agent de vânzări 24×7 și o broșură care este mereu disponibilă pentru client.
Alegeți canalele de marketing
Există mai multe canale din care să alegeți pentru marketing. E-mailul și Facebook continuă să rămână cele mai preferate canale în rândul întreprinderilor mici. E-mailul poate ajunge în căsuța de e-mail a prospectului, în timp ce Facebook vă permite să vizați publicul în funcție de interesele și preferințele acestora. Pentru a alege un canal de marketing, cel mai bine este să identificați unde le place clienților să-și petreacă timpul. Poate să nu fie doar Facebook și ar putea fi Instagram, Twitter sau YouTube. Prin urmare, ar face o mare diferență dacă începeți cu puțin, concentrându-vă pe un canal singular și extindeți pe măsură ce tracțiunea se construiește pe un canal.
Începeți publicitatea plătită
Construirea prezenței dvs. online pe rețelele sociale prin mijloace organice a devenit un „lucru din trecut”, deoarece modelul „plătiți pentru a juca” conduce mai multe platforme. Cu tacticile „pay-to-play”, trebuie să vizați cumpărătorii cu intenții ridicate, care au șanse mai mari să se transforme în vânzări. În prezent, reclamele plătite nu sunt limitate la anunțuri statice imagine și text. Există o mulțime de varietate din care să alegeți, reclamele video fiind în fruntea listei. Puteți Cu ușurință crea reclame video cu ajutorul InVideo editor video pentru marca dvs. Alternativ, puteți lua în considerare chiar și Google Ads, o formă de reclame inbound în care publicului i se oferă reclame la soluția pe care o caută în căutarea lor.
Master SEO
Search Engine Optimization sau SEO este una dintre cele mai bune practici de marketing online. Aceasta este una dintre acele practici ieftine în care nu vi se cere să plătiți pentru proces în sine. Cheia aici este de a dezvolta conținut valoros și semnificativ pentru public. În funcție de relevanța conținutului, algoritmii Google le preiau pentru a fi afișate în clasamentul căutării.
Conținutul trebuie optimizat cu cele mai căutate cuvinte cheie. Și prin producerea de conținut în mod regulat și consecvent, șansele ca conținutul tău să se claseze mai sus și să genereze trafic regulat devin o realitate aparentă. Oamenii care vor veni pe site pe baza eforturilor de SEO sunt probabil clienți valoroși care dețin un grad ridicat de încredere pentru marca dvs.
Învățați să catalizați marketingul prin gură în gură
Ca afacere, fiecare vânzare pe care o faceți are potențialul de a încânta clienții. Dacă transformi acest lucru într-un obicei, șansele ca tu să ai clienți nemulțumiți ajung la nimic. Acest lucru, la rândul său, este probabil să aibă un efect în cascadă, oamenii având doar lucruri pozitive de spus despre marca ta. Poate declanșa o reacție în lanț, în care pozitivitatea cu privire la marca dvs. va prinde probabil ca focul. Și este una dintre cele mai libere forme de publicitate pentru un brand. Este posibil ca o astfel de tendință să vă păstreze clienții existenți și să aducă mai mulți clienți în timp.
Concluzie:
Deși există multe strategii de marketing disponibile, are sens doar dacă, în calitate de proprietar de afaceri, vrei să mergi cu strategii care aduc rezultate. Este destul de ușor pentru antreprenori să-și piardă drumul cu marketingul, deoarece există nenumărate posibilități. Un antreprenor de succes poate rămâne întemeiat și se poate concentra pe prioritățile sale. În rest, puteți ajunge să faceți multe lucruri, dar fără niciun rezultat. În general, este vorba de a-ți alege strategia cu discreție, fără a te lăsa influențat de viitor, care încă nu se manifestă. Rămâneți cel mai important factor în realizarea acestui lucru.