Mulți dintre noi am descoperit ce înseamnă munca de acasă, mai ales în acest context pandemic și, cu siguranță, este doar începutul unui trend din ce în ce mai popular. Pentru a-ți desfășura activitatea acasă, într-un mod eficient, confortabil și creativ, ai nevoie de un birou adecvat și cât mai bine organizat. Așadar, dacă ești în căutarea unor idei practice pentru organizarea biroului de acasă, sfaturile de mai jos îți pot fi de folos.
Cum alegi biroul și piesele de mobilier
Alegerea biroului se realizează în primul rând în funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție în casă. Așadar, vei cumpăra un birou cu dimensiunile corespunzătoare locului unde te-ai decis să-l amplasezi. Odată stabilită dimensiunea lui, îți mai rămân două decizii de luat: tipul și culoarea biroului. Poți merge pe un birou simplu și minimalist sau poate vrei un birou mai complex, de tip directorial. Dacă vrei să fii în pas cu ultimele tendințe, optează pentru un birou reglabil pe înălțime.
În privința culorii, deși albul, bejul sau maroul sunt considerate culori standard pentru un birou, poți alege fără griji o nuanță care să se potrivească cu restul culorilor din cameră. Desigur, în completarea biroului, mai poți veni cu diverse polițe sau alte piese de mobilier utile, precum un dulăpior pe roți sau o etajeră.
Nu în ultimul rând, fii convins de calitatea și confortul scaunului de birou, care trebuie să se potrivească cu înălțimea de lucru. Poziția corectă a spatelui și a ochilor în raport cu ecranul laptopului este absolut necesară pentru menținerea sănătății și a bunei dispoziții.
Ce echipamente și accesorii să ai la îndemână
Acum, că ai biroul perfect în casă, ține cont de ce echipamente și articole de papetarie ai nevoie în fiecare zi. Dacă laptoptul, calculatorul sau imprimanta au poziții fixe pe birou, restul lucrurilor le poți organiza într-un mod cât mai eficient.
Hârtia și alte accesorii de birou, precum capsatorul sau perforatorul, le poți depozita în sertare sau într-un colț al biroului, dacă trebuie să le ai la îndemână tot timpul. În plus, găsești o mulțime de organizatoare pentru birou care să-ți satisfacă toate cerințele. Pentru hârtie și documente mai poți cumpăra tăvițe special concepute pentru ele. Instrumentele de scris risipite pe birou nu sunt o idee deloc bună, așa că apelează la un suport de pixuri.
Pe un birou nu ar trebui să lipsească o lampă LED, cu lumină rece, care să nu-ți obosească ochii. De preferat ca aceasta să fie cât mai minimalistă și cu braț mobil. De asemenea, poți personaliza biroul cu o ramă care să conțină o fotografie cu cineva drag, câteva cărți inspiraționale, un obiect preferat, cum ar fi o machetă, sau alte decorațiuni care să te relaxeze. Ai grijă însă să nu încarci inutil biroul.
Locul unde îți amplasezi biroul
Există două aspecte foarte importante atunci când alegi locul unde să amplasezi biroul de acasă. În primul rând, să ai lumină naturală cât mai multă, deoarece este dovedit faptul că iluminarea corectă a biroului ajută la productivitate și la o stare de spirit bună. În al doilea rând, nu pune biroul într-o zonă de trecere, care să te streseze.
Dacă locuiești la bloc, poți amplasa biroul în living, lângă o fereastră, sau într-unul dintre dormitoare, dacă spațiul îți permite. O altă idee creativă ar fi un birou amenajat pe balcon. Pentru cei care locuiesc la casă, zonele de amenajare pot fi și mai variate, începând cu o cameră dedicată pentru birou, până la un loc cozy pe hol sau în mansardă.
În fiecare dintre aceste situații, ai în vedere prizele disponibile în încăpere și, mai ales, poziționarea lor față de birou. Este ideal să nu apelezi la multe prelungitoare care să te incomodeze și să reiasă astfel un cable management neplăcut.
Pornind de la toate aceste aspecte, te poți bucura în fiecare zi de activitatea pe care o desfășori la biroul de acasă.
Sursă foto: shutterstock