Regulile de bază ale anvelopelor spun că produsele fabricate pentru sezonul cald dau randament de la 7 grade Celsius în sus, în timp ce cauciucurile de iarnă se simt cel mai bine de la acest prag în jos. Folosirea roţilor de vară pe timp de iarnă este interzisă, în timp ce echiparea anvelopelor de iarnă în timpul verii, deşi este legală, nu se recomandă din cauza ineficienţei. Între ele se află o categorie aparte: anvelopele all season. Iată cum sunt fabricate şi în ce condiţii le poţi utiliza:
Compus intermediar de cauciuc
Producătorii de anvelope au căutat o soluţie pentru echiparea maşinilor care circulă atât în condiţii de vară uşoară, cât şi pentru iernile blânde. Astfel, datorită tehnologiei, au fabricat un compus intermediar din cauciuc, care rezistă la fel de bine la temperaturi minim pozitive şi negative. Din punct de vedere al benzii de rulare, acestea au caneluri ce favorizează aderenţa atât în timpul ploilor abundente, cât şi pe zăpadă sau gheaţă de mici dimensiuni.
Legale în orice condiţii
Din punct de vedere legal, pentru a circula pe un drum public acoperit de zăpadă, gheaţă, polei sau orice alt derivat, indiferent de perioada calendaristică, maşina trebuie să fie echipată cu anvelope ce au înscrise pe flanc simbolul fulgului de nea şi indicaţiile M (mud) şi S (snow). Aşadar, dacă iarna urci la munte şi te prinde zăpada cu anvelope de vară, rişti să primeşti o amendă. În schimb, dacă pe timp de vară circuli cu roţile de iarnă, le grăbeşti uzura, suporţi zgomotul rulării în mers şi nici nu te bucuri de eficienţa totală a direcţiei sau frânelor. Alternativa este echiparea cu anvelope All Season, care oferă randament în orice condiţii normale.
Scapă de grija schimbului de sezon
În prezent nu mai există o dată anume pentru echiparea cu anvelope de sezon rece. Cu toate acestea, toamna în preajma primei zăpezi şi primăvara, când se încălzeşte vremea, cozile la vulcanizări sunt de coşmar. Dacă nu ai condiţii să-ţi schimbi singur anvelopele, trebuie să-ţi rezervi câteva ore sau chiar o zi de lucru doar pentru acest lucru. Anvelopele all season te scapă de această grijă. În plus, cheltuielile anuale pentru manopera de înlocuire a roţilor de sezon şi depozitare a celor demontate reprezintă echivalentul unei anvelope de calitate. Aşadar, câştigi şi bani, nu doar timp.
Perfecte pentru traficul urban
Întrucât sunt un rezultat tehnologic mixt, care împrumută din caracteristicile roţilor de vară şi de iarnă, anvelopele all season nu oferă acelaşi randament maxim, la temperaturi extrem de ridicate sau de scăzute. În schimb, pentru iernile blânde de care ne-am bucurat în ultimii ani, sunt potrivite în majoritatea zonelor ţării, cu excepţia celor expuse la zăpezi abundente sau viscol. În capitală şi în oraşele importante aflate la altitudine mică, unde autorităţile intervin la timp pentru degajarea carosabilului în urma ninsorilor, o maşină echipată cu anvelope mixte de calitate nu va avea nici un fel de probleme în parcurgerea distanţelor urbane. Dificultăţile apar abia atunci când te aventurezi cu astfel de roţi pe munte sau prin viscol.
Anvelopele all season reprezintă o soluţie excelentă pentru ţările cu diferenţe climatice mici de la un anotimp la altul. Multe zone din ţara noastră se potrivesc acestei descrieri, motiv pentru care tot mai mulţi proprietari aleg această alternativă. Printre motivele invocate se numără în primul rând randamentul foarte bun în astfel de condiţii. Apoi, faptul că te scapă de grija înlocuirii o dată la câteva luni, cu costurile aferente pentru manoperă şi depozitare. Pentru naveta zilnică în mediul urban, cauciucurile mixte sunt mai mult decât suficiente.