Mic ghid de lansare a unui business online

de WTA.ro

Online-ul a devenit unul dintre cele mai profitabile medii de afaceri, odată cu evoluția societății și îndreptarea acesteia către zona digitală. Din această cauză, tot mai mulți antreprenori au decis să lanseze afaceri de acest gen. Datorită accesibilității și a oferirii mai rapide a serviciilor, acestea sunt o modalitate destul de ușoară de a obține un profit.

Dacă te-ai decis și tu să începi un business în mediul online, va trebui să urmezi câțiva pași pentru a asigura succesul și legalitatea afacerii. Iată care sunt lucrurile de care să ții cont pentru a deschide o astfel de firmă.

Finanțarea

Orice afacere presupune o serie de investiții. În cazul unui business online, cheltuielile asociate vor fi mai mici decât pentru alte tipuri de afaceri, dar vei avea nevoie în continuare de o anumită sumă de bani pentru a începe. În cazul în care nu dispui de această sumă, poți opta pentru un credit online rapid prin care să obții fondurile necesare pentru a-ți îndeplini visul.

Aspectele legale

La fel ca orice altă firmă, vei avea nevoie de o formă de organizare juridică după care să poți funcționa. Printre formele dintre care poți alege se numără societate cu răspundere limitată, persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau întreprindere familială. 

De asemenea, pentru a putea înființa firma, va trebui să plătești câteva taxe, să stabilești domeniul de activitate și să alegi un sediu social. Acesta poate fi și o casă sau un apartament.

Alegerea unui logo și a unui domeniu

Pentru a avea succes pe internet, ai nevoie de un nume și de un logo cât mai atractiv. În momentul înființării firmei, ai ales un nume cu care aceasta a fost înregistrată, dar brandul tău poate fi diferit. Secretul este să fii original, pentru a fi remarcat mai ușor de către clienți. Asigură-te că atât numele, cât și logo-ul sunt atractive.

Pasul următor este să achiziționezi un domeniu. În funcție de strategia și de audiența propusă, acesta poate fi .ro sau .com. Este de preferat ca domeniul să fie numele brandului tău, de aceea este important să găsești o variantă cât mai originală.

Dezvoltarea website-ului

Mare parte a succesului afacerii tale online va depinde de felul în care arată și funcționează website-ul. Așadar, va trebui să te asiguri că acesta este perfect funcțional, ușor de utilizat și atractiv. Testează fiecare funcție înainte de lansare, pentru a descoperi din timp potențiale erori care ar putea îndepărta clienții.

Nu uita de aspectele legale precum datele cu caracter personal. Oferă-le clienților o modalitate sigură de a face comenzi și de a plăti fără a-și face griji în legătură cu stocarea datelor. Amenzile pentru încălcarea prevederilor GDPR sunt foarte mari, așa că va trebui să te asiguri și că acest aspect este rezolvat complet.

Planul de marketing

Partea de marketing este, din nou, extrem de importantă pentru un business online, deoarece aduce permanent clienți noi. Un plan eficient presupune promovarea cu ajutorul rețelelor de socializare, a motoarelor de căutare și prin optimizarea conținutului. Poți investi în reclame și în optimizarea SEO, pentru ca site-ul tău să apară printre primele rezultate ale căutărilor.

Un business online poate părea mai ușor de înființat decât o firmă tradițională, dar există și aici o serie de criterii de care trebuie să ții cont. Printr-o astfel de afacere, le poți oferi clienților un mod mai accesibil și mai rapid de a beneficia de produsele preferate și, astfel, șansele de a avea succes sunt mai mari. Atât timp cât ești original și oferi servicii de calitate, cu siguranță clienții te vor răsplăti prin fidelitate.

Te-ar putea interesa