Cu totii am auzit de termenul de “asistent manager”, dar multi dintre noi nu stiu inca ce presupune un astfel de post.
Multi au impresia ca este un rol de manager, in timp ce altii prefera sa-i atribuie denumirea de secretara sau persoana delegata cu “treburi” administrative.
Care sunt de fapt cerintele pentru un post de asistent manager?
Candidatul ideal pentru postul de assistant manager trebuie sa aibe abilitati excelente de comunicare, de organizare si prioritizare. Trebuie sa stie cand sa actioneze, cand sa deranjeze sau cand sa puna intrebarile pentru a obtine rezultate pozitive.
De asemenea, experienta in ofertare si client service este una extrem de importanta. Cunoasterea unei limbi straine, precum si a pachetului MS Office este mai mult decat necesara.
Daca vrei sa obtii un astfel de post, trebuie sa fii o persoana pozitiva, dinamica, cu un simt al responsabilitatii crescut, precum si cu o capacitate mare de adaptare la cerinte noi si invatare.
Care sunt responsabilitatile unui asistent manager?
In primul rand, urmarirea stadiului de implementare a deciziilor luate de managerul direct. Trebuie sa te asiguri ca lucrurile se desfasoara conform cerintelui acestuia si ca sunt respectate toate normele si procedurile de lucru.
Mentinerea legaturii cu clientii, partenerii firmei sau colegii, atat prin e-mail, cat si telefonic este una dintre atributii. Assistentul este de obicei persoana de legatura dintre colaboratorii interni si externi.
Pregatirea materialelor inaintea unor intalniri importante, sedinte, etc, precum si managementul departamentului administrative: corespondenta, preluare apeluri, gestionarea documentelor, primirea/transmiterea actelor prin posta/curier.
Intocmirea de rapoarte specifice, prezentari, oferte, asigurarea protocolului si confidentialitatea informatiilor in cadrul companiei.