România ar trebui să aibă mai mulți kilometri de drumuri și de cale ferată, de la un an la altul, însă numărul acestora scade, în loc să crească. Explicația este simplă: pe o parte se investește, iar pe cealaltă se distruge. Luăm fonduri europene pentru autostrăzi și calea ferată, însă rămânem fără drumuri naționale și renunțăm anual la zeci de kilometri de cale ferată, prin „eficientizarea” gândită de creierele luminate din Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
La final de 2018, rețeaua de autostrăzi din România avea aproximativ 800 de kilometri, dintre care doar 101 construiți în acel an, din care doar 60 au fost dați efectiv în folosință, restul de 41 fiind din loturile 3 și 4 ale tronsonului Lugoj – Deva, iar anul 2019 a venit cu doar 22 de kilometri de autostradă, din cei 180 anunțați inițial. Chiar și așa, cei 22 de km recepționați în luna august, de pe A1, (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației. Recent, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a luat decizia de a da în folosință lotul 3 de pe autostrada Lugoj-Deva – care trebuia să fie gata din 2016, însă circulația se va face cu o serie de restricții, respectiv 80 de kilometri pe oră și 7,5 tone. Cele mai mari probleme sunt, însă, pe drumurile naționale și județene, pe care întârzierea investițiilor în reparații le-a făcut aproape impracticabile. Unul dintre exemple poate fi DN71, pentru care s-au făcut mai multe proiecte, în ultimii ani, dar nu s-au făcut reparațiile necesare.
Eficientizare prin eliminare
Tot pe minus ieșim la numărătoarea de kilometri de cale ferată, deși luăm bani europeni pentru „extinderea infrastructurii”. Autoritatea care ar trebui să găsească cele mai bune soluții pentru eficientizarea transportului feroviar (ARF) a găsit doar soluții de tăiere din capetele de linie și din drumurile navetiștilor, astfel încât numărul de kilometri scade, la începutul fiecărui an.
Totuși, atunci când trebuie să dea răspunsuri, nimeni nu poate fi găsit vinovat: nici ARF, nici CFR SA, nici operatorii de transport feroviar. Pentru că ARF analizează și propune, operatorii se pot retrage de pe anumite „secții neinteroperabile”, fără să justifice decizia, deși primesc subvenții de la stat, iar CFR SA nu intervine, ci doar organizează în continuare licitații.
Liderii din Cipru, Grecia şi Israel au semnat un acord de bază, la Atena, deschizând calea pentru construirea planificată a gazoductului EastMed în Mediterana, informează DPA. Prim-ministrul grec, Kyriakos…
Exporturile de gaze ale Gazprom către ţările non-CSI (inclusiv China) au scăzut anul trecut cu 1,3% până la 199,2 miliarde meri cubi, comparativ cu nivelul-record înregistrat în 2018, a declarat joi directorul…
Indicele ROBOR la 3 luni a crescut vineri la 3,19% pe an, după ce a încheiat anul 2019 la o cotaţie de 3,18% pe an, conform datelor publicate vineri de Banca Naţională a României (BNR). La începutul anului…
Leul s-a depreciat anul trecut faţă de euro în salturi destul de puternice faţă de euro, dar pe întreg intervalul, căderea a fost una obişnuită, în jur de 2,5%, nivel care ar urma să se repete în cursul lui…
Parcurile eoliene generează peste 37% din producţia naţională de energie electrică, România exportând în jur de 1.500 de MW miercuri după-amiază, potrivit datelor Transelectrica, analizate de…
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a planificat, în luna ianuarie 2020, împrumuturi de la băncile comerciale de 4,4 miliarde de lei, din care 300 milioane de lei printr-o emisiune de certificate de trezorerie cu…
Leul s-a depreciat, marţi, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7793 lei, în creştere cu 0,08 bani (+0,02%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda…
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, afirmă că fuziunea dintre EximBank şi Banca Românească nu a fost încă aprobată nici de el, nici de Ministerul Finanţelor Publice. El spune că va anunţa în ianuarie ce se…
Românii au înmatriculat, în primele 11 luni ale anului, 26 de Lamborghini şi 18 Ferrari noi, în rândul autoturismelor scumpe preferate situându-se şi Jaguar, Lexus, Maserati, Bentley sau Aston Martin, reiese din…
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin care sunt eliminate supra-acciza la carburanţi şi supra-impozitarea…
Distrigaz Sud Reţele, compania de distribuţie a gazelor din grupul Engie România, va plăti amenda de 3,7 milioane de euro de la Consiliul Concurenţei pentru abuz de poziţie dominantă, potrivit unui răspuns al…
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut luni la 3,18% pe an, după ce vineri coborâse la 3,20%, conform datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era…
Citeste mai mult pe aici