Fiecare european va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult față de 2018, ceea ce face ca piața totală estimată a cheltuielilor din această perioadă în Europa să ajungă la 189,5 miliarde de euro, potrivit studiului Deloitte 2019 Holiday Shopping Trends. Sondajul a fost realizat în șapte țări europene care acoperă diferite regiuni ale continentului – Germania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia și Spania – și analizează patru categorii de cheltuieli, și anume cadouri, alimente, activități de socializare și călătorii. Dintre țările analizate, britanicii intenționează să cheltuiască cea mai mare sumă (639 de euro), în timp ce olandezii, cea mai mică sumă (341 de euro).
Europenii nu numai că și-au planificat cu atenție bugetul, dar 88% dintre ei au și decis deja ce cadouri să cumpere, subliniază studiul. Cele mai multe cumpărături de sărbători se fac în noiembrie sau în prima jumătate a lunii decembrie, menționează raportul, iar cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe cadouri (43%), apoi pe alimente (29%), călătorii (17%) și activități de socializare (11%).
„Creșterea sumelor alocate pentru cheltuielile de sărbători este explicată de situația încurajatoare a economiei, resimțită la nivelul gospodăriilor europene. Mai mult de jumătate dintre respondenții studiului (53%) consideră că în 2020 evoluția economiei va fi pozitivă sau neutră, iar 67% dintre ei spun că anul acesta au o sumă egală sau mai mare disponibilă pentru cumpărăturile de sezon . Promoțiile – inclusiv campaniile de Black Friday – influențează, de asemenea, decizia de a cheltui mai mult, după cum indică 35% dintre respondenți”, a declarat Oana Buhăescu, Director de Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Mai mult, studiul relevă faptul că, în ciuda înregistrării unei creșteri a cheltuielilor în mediul online, magazinele fizice încă joacă un rol important în această perioadă a anului. Din suma totală de 461 de euro, europenii vor cheltui 310 euro în magazine fizice, ceea ce reprezintă mai mult de două treimi (67%) din bugetul estimat de sărbători. Offline-ul este foarte important în trei din cele patru categorii de cheltuieli analizate – alimente și băuturi (89%), activități de socializare (76%) și cadouri (55%). Pe de altă parte, sumele cheltuite online în Europa vor fi cu 4,9% mai mari în acest an comparativ cu 2018.
De asemenea, studiul arată că metodele de plată preferate pentru cheltuielile de sărbători variază în funcție de canalul prin care sunt efectuate cumpărăturile. Astfel, principalele trei metode preferate de plată ale europenilor pentru cheltuielile online sunt cardul de debit, portofelul digital și cardul de credit, în timp ce, pentru cumpărăturile în magazinele fizice, aceștia preferă cardul de debit, urmat de numerar și de cardul de credit.
Printre primele trei tipuri de cadouri pe care adulții le așteaptă se numără ciocolata, cărțile și produsele cosmetice/parfumurile, arată studiul. Clasamentul cadourilor preferate de femei este identic, în timp ce bărbații preferă cărțile, bomboanele, urmate de alimente și băuturi. În ceea ce privește copiii sub 12 ani, majoritatea respondenților (46%) susțin că vor să primească jucării, urmate de articole educaționale și cărți. În rândul adolescenților, pe primul loc se află ciocolata, urmată de cărți și jocuri.
Studiul Deloitte „2019 Holiday Shopping Trends” este efectuat pe baza datelor obținute în urma aplicării unui chestionar pe un eșantion de peste 6.100 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Informațiile au fost colectate în perioada 16 septembrie-11 octombrie 2019. Rezultatele sunt disponibile aici.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesioniști.
Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.
Un sfert din populație declară că face economie maximă la consumul de energie, în contextul în care aproape 90% dintre români cred că risipa de resurse energetice contribuie la accelerarea schimbărilor…
Fiecare european va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult față de 2018, ceea ce face ca piața totală estimată a cheltuielilor din această perioadă în Europa să…
ArcelorMittal încetează temporar producţia la uzina siderurgică din Hunedoara, ca urmare a preţurilor ridicate la energie electrică şi gaze naturale, se arată într-un comunicat al companiei. Producţia în fabr…
Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7794 lei, în creştere cu 0,07 bani (+0,01%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda…
Decizia Standard & Poor’s de a înrăutăţi perspectiva ratingului României de la stabilă la negativă, din cauza creşterii deficitului fiscal şi a celui de cont curent, ar putea pune presiune suplimentară pe…
Indicele ROBOR la 3 luni a urcat la 3,07% pe an, după ce mai multe zile a stagnat la 3,05%, conform datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era…
Fructele proaspete şi carnea de porc s-au scumpit cel mai mult în noiembrie, comparativ cu octombrie, preţurile lor crescând cu 4,33% şi, respectiv, cu 2,34%, şi doar citricele s-au ieftinit, cu 4,96%, potrivit…
Piaţa apelor minerale din România valorează în prezent un miliard de euro, în timp ce, la nivel mondial, afacerile din această industrie vor creşte în următorii trei ani până la 174 de miliarde de euro,…
Jumătate dintre angajaţii români cred că 2019 a fost mai obositor din punct de vedere profesional, mai plin de provocări, efort şi cu mai mult stres comparativ cu anul precedent. La polul opus, doar 14% simt că a…
Evaziunea fiscală practicată de o mare parte a celor care exploatează balastiere şi cariere de piatră a crescut de la an la an sub ochii autorităţilor. Mafia balastului fură statul de două ori: exploatând…
Standard & Poor’s (S&P) a înrăutăţit perspectiva ratingului României de la stabilă la negativă, din cauza creşterii deficitului, şi a confirmat calificativul „BBB-/A-3” pentru datoria pe termen lung şi…
Deficitul balanței comerciale (diferența dintre importuri şi exporturi) a fost de 14 miliarde de euro în primele 10 luni din 2019, mai mare cu circa 2,2 miliarde de euro decât nivelul înregistrat în perioada…
Deficitul bugetar pe 2019 se va cifra în jurul valorii de 4%, iar execuţia va fi îmbunătăţită pe partea de cheltuieli, a declarat ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu. El a anunţat că va merge cu…
Sebastian Ioan Burduja a fost numit în funcţia de secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice printr-o decizie a prim-ministrului Ludovic Orban publicată marţi în Monitorul Oficial. Totodată, premierul a…
Citeste mai mult pe aici