Primăria Arad alocă în aceste zile 6,7 milioane de lei pentru achiziția de combustibil, suficient pentru a parcurge de 25 de ori, dus-întors, distanța dintre Pământ și Lună, se arată într-un comunicat de presă al USR Arad.
„Conform unui anunț publicat pe SEAP, administrația locală a municipiului nostru este pregătită să achiziționeze aproximativ un milion și jumătate de litri de combustibil (calculat la prețul zilei), pentru consumul propriului parc auto, în următorii 4 ani. Vorbim de o cantitate îndeajuns de mare pentru a parcurge aproximativ 20 de milioane de kilometri, de 25 de ori drumul de la Pământ la Lună, dus-întors. Dacă este mult sau puțin, rămâne să stabilim. Ceea ce este mai greu de înțeles, în aceste momente în care resursele trebuie alocate achizițiilor urgente din sănătate, este decizia de a face un contract pe termen de 4 ani. Vorbim de o piață fluidă, cu prețuri în permanentă schimbare, unde nu există riscul de a nu găsi furnizori”, se menționează în comunicatul USR.
Reprezentanții USR solicită Municipalității să revizuiască achiziția: „În contextul în care România are nevoie de o reformă majoră a administrației, inclusiv de o restructurare a costurilor, un angajament pe 4 ani este total inoportun. Solicităm Primăriei Arad să revizuiască această achiziție, canalizând resursele spre nevoi prezente, nu viitoare. Pe fondul actualei crize, eforturile unei administrații responsabile trebuie să urmărească gestionarea chibzuită a resurselor, restrângerea cheltuielilor inutile, eficientizarea aparatului bugetar, susținut din bani publici. Urmează o perioadă extrem de dificilă și trebuie să fim pregătiți”.
UPDATE: Ce spun reprezentanții Municipalității
În replică, reprezentanții Primăriei Municipiului Arad au precizat:
Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la anunțul de participare publicat în SICAP cu nr. CN1020166/02.04.2020 având ca obiect atribuirea acordului-cadru de furnizare de „Carburanți (motorină și benzină) pe bază de carduri electronice pentru parcul auto al Primăriei Municipiului Arad și pentru utilajele din dotarea bazelor sportive aflate în administrarea acesteia”, cu o durată de 4 ani, Primăria Municipiului Arad face următoarele precizări:
- Ne bucurăm pentru grija acordată pe fondul actualei crize, cu privire la resursele necesare și modalitatea alocării și gestionării acestora, ca urmare am optat, ca o administrație responsabilă ce suntem, pentru încheierea unui Acord cadru de furnizare cu o durată de 4 ani, așa cum prevede art. 107 din HG 395/2016 coroborat cu prev. art. 114 din Legea 98/2016. Acordul cadru ar permite, în orice moment, asigurarea cantității necesare de carburanți în baza încheierii unor contracte subsecvente, în funcție de resursele financiare alocate în acest scop. Numai în acest fel poate fi asigurată continuitatea activității compartimentelor din cadrul autorității contractante.
- legislația în domeniul achizițiilor publice reglementează utilizarea acordului-cadru, atât ca tehnică de achiziție, cât și ca instrument, fiind însă considerată o modalitate specială de atribuire, de care se poate uza în anumite situații specifice. Astfel, acordul-cadrul, ca instrument în achiziții publice, este definit potrivit art.3 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, ca fiind acordul încheiat în formă scrisă între una sau mai multe autorități contractante şi unul ori mai mulți operatori economici, care are ca obiect stabilirea termenilor şi condițiilor care guvernează contractele de achiziție publică ce urmează a fi atribuite într-o anumită perioadă, în special în ceea ce privește prețul şi, după caz, cantitățile avute în vedere.
- la determinarea cantităților estimate minime și maxime aferente acordului cadru (4 ani), cât și a contractelor subsecvente s-a ținut cont de numărul de autovehicule din parcul auto al autorității, precum și de consumul de carburant pentru fiecare autovehicul în parte, stabilit prin Dispoziția Primarului Municipiului Arad nr. 297/21.02.2020, cu modificările și completările ulterioare, de HCLM nr. 568/13.11.2019 privind stabilirea componenței parcului auto al Municipiului Arad, de prețurile practicate pe piața de profil, precum și de disponibilitatea alocării fondurilor necesare.
La alegerea acestei metode speciale s-a ţinut cont şi de următoarele:
– caracterul repetitiv, prevăzut cu limite minimale şi maximale pentru o perioadă determinată
– acordul-cadru va permite autorităţii contractante atribuirea de contracte subsecvente, în funcţie de necesităţile concrete ale acesteia, în perioada de timp pentru care a fost încheiat acesta.
– prin această modalitate de achiziţionare, autoritatea şi-a stabilit nişte limite de contractare, ca urmare va elimina stresul iniţierii unei noi proceduri pentru cantităţile suplimentare.
– posibilitatea semnării acordului-cadru (unei înțelegeri scrise), fără ca autoritarea să deţină resursele financiare necesare achiziţionării.”
The post ULUITOR! Primăria Arad se pregătește pentru 25 de călătorii pe Lună. UPDATE: Ce spun reprezentanții Municipalității appeared first on NewsAr.ro.