Managementul performanței continue (MPC) – cum îl aplici în compania ta și de ce este important pentru sustenabilitatea pe termen lung

de WTA.ro

Managementul performanței continue (MPC) se referă la o abordare strategică și modernă care nu se limitează doar la evaluările anuale de performanță a angajaților, ci implică și o investiție constantă în dezvoltarea și motivarea lor, în aliniament cu obiectivele companiei.

Conform unui studiu realizat pe acest subiect, companiile care adoptă o strategie MPC și o îmbunătățesc constant pentru menținerea echipelor angajate în îndeplinirea obiectivelor înregistrează o creștere cu 21% a profitabilității, cu 17% a productivității și cu 20% a vânzărilor. 

Descoperă în ceea ce urmează cum poți să aplici și tu MPC în compania ta, pentru a te bucura de toate aceste beneficii.

  1. Stabilește obiective mixte, în cascadă

Ca antreprenor la început de drum, este important să știi că performanța unui business înseamnă setarea constantă și îndeplinirea obiectivelor specifice afacerii. 

În acest context, stabilirea unor obiective mixte, în cascadă, în cadrul managementului performanței continue (MPC) reprezintă o practică esențială. Dacă te întrebi de ce, răspunsul e simplu: această abordare implică definirea și urmărirea unor obiective care acoperă atât nevoile și obiectivele organizației, cât și pe cele individuale ale angajaților săi, încurajând astfel o cultură a colaborării, implicării și creșterii continue.

În timp ce obiectivele comune referitoare la dezvoltarea companiei oferă direcția și claritatea necesare pentru alinierea eforturilor tuturor angajaților către aceleași scopuri, obiectivele personale, care țin de dezvoltarea profesională și personală a angajaților, aduc valoare adăugată atât individului, cât și organizației, prin îmbunătățirea abilităților, creșterea motivației și angajamentului și, implicit, a performanței businessului.

Prin implementarea unei abordări în cascadă, te asiguri că obiectivele companiei sunt transmise de la nivelul strategic la nivelurile operaționale și individuale, asigurând astfel coerență și aliniere în toată compania.

Indiferent de obiectivele pe care le setezi, pe lângă resurse umane, pentru a le îndeplini ai nevoie și de resurse financiare. De exemplu, dacă îți dorești să optimizezi producția cu 35% în următoarele 10 luni, atunci vei avea nevoie de echipamente și tehnologii moderne care să te ajute să eficientizezi procesele. Pe lângă asta, cel mai probabil vei avea nevoie și de investiții în traininguri pentru angajați, astfel încât să te asiguri că echipamentele și tehnologiile achiziționate sunt folosite la potențialul lor maxim. 

Dacă nu ai capital propriu suficient, dar ai cel puțin 12 luni de activitate și îți dorești să vezi beneficiile managementului performanței continue cât mai repede în afacerea ta, atunci poți să apelezi la un credit rapid pentru IMM-uri de la o instituție financiară nebancară (IFN).

  • Poți obține până la 100.000 RON, cu o perioadă de rambursare între 12 și 36 de luni pentru capital de lucru, până la 48 de luni mixt și până la 60 de luni pentru investiții. Procesul de obținere este 100% online și presupune doar 2 documente: extrasul de cont și ultima balanță disponibilă. 
  • Dacă ai nevoie de un împrumut mai mic, de până în 35.000 RON, atunci este necesar doar extrasul de cont pentru obținerea împrumutului.
  • Indiferent de opțiunea pe care o alegi, dobânda este variabilă, în funcție de ROBOR la 6 luni, iar dacă într-o lună nu poți plăti rata, poți să amâni rambursarea pentru 30 de zile, o singură dată pe perioada creditului, dacă ai un comportament bun de plată până atunci.
  1. Realizează evaluări periodice ale performanței

Plecând de la îndeplinirea obiectivelor, trebuie să știi că evaluarea periodică a performanței îți oferă oportunitatea de a monitoriza și de a îmbunătăți constant performanța angajaților și a companiei în general. Din acest motiv, este un element care nu ar trebui să lipsească din cadrul managementului performanței continue.

Cele mai citite articole

Pentru o mai bună eficiență, evaluarea periodică ar trebui să includă:

  • furnizarea de feedback constructiv prin care să oferi angajaților informații clare și relevante despre modul în care își îndeplinesc sarcinile și responsabilitățile, dar și despre așteptările pe care le ai;
  • identificarea punctelor forte și a celor care pot fi îmbunătățite, pentru a-i încuraja pe angajați să își valorifice întregul potențial și să continue să performeze la un nivel înalt;
  • analiza planurilor personalizate de dezvoltare în cadrul companiei, pentru fiecare angajat.
  1. Dezvoltă planuri de acțiune, în etape

Pentru o performanță crescută a angajaților și implicit îndeplinirea obiectivelor într-un timp mai scurt, este importantă dezvoltarea unor planuri de acțiune în etape. În acest mod, te asiguri că obiectivele individuale ale angajaților sunt aliniate cu obiectivele mai mari ale companiei și cu strategiile care duc la îndeplinirea acestora.

De asemenea, atunci când un plan de acțiune este împărțit în etape, acesta devine mai ușor de înțeles și de parcurs de către angajați. Creezi astfel un cadru structurat și clar pentru monitorizarea progresului și pentru evaluarea performanței în timp real, lucru care permite ajustările necesare și îmbunătățirea continuă a proceselor și rezultatelor.

De exemplu, un plan de acțiune pentru lansarea unui nou produs pe piață în termen de un an ar putea include obiective precum: 

  • identificarea și prioritizarea caracteristicilor cheie ale produsului;
  • stabilirea unor termene-limită clare pentru dezvoltarea și testarea fiecărei caracteristici;
  • dezvoltarea unei strategii de marketing. 

Pentru că toate aceste activități nu pot fi făcute de un singur om, stabilește o echipă de proiect și setați împreună obiectivele fiecăruia pentru a îndeplini scopul final, și anume cel de lansare a produsului.

  1. Comunică eficient

Toate procesele menționate mai sus au cel puțin un lucru în comun: comunicarea. De aceea, pentru a asigura o performanță sporită a lor, este important să știi cum să comunici eficient cu angajații tăi, astfel încât să le transmiți clar și consecvent așteptările și obiectivele companiei.

Transmiterea informațiilor într-un mod clar și concis, coerența în explicații, ascultarea activă și feedbackul oferit sunt câteva dintre cele mai importante caracteristici pe care să le ai în vedere aici.

Implementându-le în comunicare, fiecare angajat va fi conștient de rolul său în atingerea acestor obiective și își va putea alinia eforturile și contribuțiile personale în consecință. Mai mult decât atât, având un dialog deschis, permiți angajaților să împărtășească propriile idei, sugestii și preocupări, ceea ce poate contribui la identificarea și implementarea unor soluții mai bune și mai eficiente.

Concluzionând, beneficiile implementării MPC într-un business sunt multiple și variate și includ îmbunătățirea productivității, motivarea angajaților și creșterea satisfacției clienților. Prin folosirea informațiilor din acest articol în favoarea businessului tău, poți obține și tu aceste beneficii pentru a te bucura de sustenabilitate pe termen lung.

Sursă foto: Shutterstock

Cele mai citite articole

Te-ar putea interesa